روحانی: تنها گذاشتن دولت اشتباه است عكس: president

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری با بیان اینکه به درد و رنج و مشکلات مردم واقف هستیم، اظهار کرد: همه تلاش ما آن است که از درد و مشکلات مردم بکاهیم و هیچ تردید نداریم که با وحدت، اتحاد و استقامت می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم. رئیس‌جمهوری روز گذشته درمراسم تجدید میثاق دولت دوازدهم با آرمان‌های امام راحل در مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروز یکی از روزهای سخت و دشوار کشور عزیز ایران در برابر توطئه‌های بیگانگان است، تصریح کرد: به‌رغم چنین شرایطی، راه امام می‌تواند منجی کشور و مردم باشد و همان‌طوری که تکیه امام راحل به مردم بود، تکیه خلف صالح او مقام معظم رهبری نیز به مردم است. به گزارش خبرآنلاین، روحانی با بیان اینکه امروز روزی نیست که باری که بر دوش داریم، بر دوش دیگری بیفکنیم و باید یاری برسانیم، اظهار کرد: تنها گذاشتن دولت و به این فکر بودن که کسی می‌تواند حساب خود را از حساب دولت جدا کند، اشتباهی محض و نابخشودنی است.

روحانی همچنین گفت: امروز در پیشگاه امام راحل که مردم‌سالاری دینی را به ما آموخت و به ما گفت که در برابر مردم که ولی‌نعمت ما هستند، باید خدمتگزار باشیم، بار دیگر عهد می‌بندیم که برای خدمت به مردم کمربندهای خود را مستحکم‌تر ببندیم. روحانی گفت: نهاد روحانیت و دین و نهاد دولت در کنار یکدیگر قرار دارند و حاکمیت دولت و نظام نمی‌تواند از هم فاصله داشته باشد. فقاهت، ولایت و حوزه‌های علمیه و روحانیت از ابتدای انقلاب اسلامی در کنار دولت هستند و دولت نیز همواره در مسیر ارشادات آنها حرکت کرده است. رئیس‌جمهور تاکید کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند به دریا قدم بگذارد و انتظار داشته باشد که پایش خیس نشود یا بدتر اینکه پای خود را در دریا بگذارد و نسبت به خیس شدن آن منکر شود. بنابراین در مسیر آرمان‌های بزرگ انقلاب همه با هم و در کنار یکدیگر هستیم و ایستادگی در برابر مشکلات و توطئه‌های دشمنان یک وظیفه همگانی است.

گام‌های استوارتر در راه خدمت به مردم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش با تاکید بر تداوم قدرتمند راه و سیره امام خمینی(ره) تصریح کرد که دولت بار دیگر با آرمان‌های امام راحل عهد می‌بندد که استوارتر از همیشه در راه خدمت به مردم گام بردارد و مطمئن هستیم که خداوند هم یاور و ناصر ملت بزرگ ایران خواهد بود. روحانی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی کشور، منطقه و جهان ضروری است که بار دیگر، کلام و سیره امام را بازخوانی کنیم، اظهار کرد: امام عزیز و بزرگوار راه و مسیر امید را به همه ما آموختند و سراسر وجود و کلام ایشان امید به آینده بود و اگر این روحیه امیدوارانه را نداشت، نمی‌توانست با یاران اندک، نهضت عظیمی را آغاز کند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: اگر امام راحل امیدوار نبود، نمی‌توانست ۱۰ ماه حبس و حصر را با کمال نشاط و سرزندگی طی کند و اگر امیدوار نبود، نمی‌توانست ۱۴ سال تبعید را تحمل کند و نمی‌توانست انصار را از معبرهای بسیار خطرناک به‌ویژه در سال‌های اولیه انقلاب عبور داده و تجاوز متجاوزین را از سرزمین‌مان دفع و رفع کند و بتواند همان‌گونه که انقلاب را رهبری کرد، برای نظام هم معماری بزرگ باشد. روحانی تاکید کرد: امام خمینی(ره) در سایه حسن‌ظن به خدا و مردم توانست همواره امیدوارانه حرکت کند، او به رحمت و نصرت خدا و اینکه هیچ‌گاه نباید از رحمت خدا مایوس بود، حسن‌ظن داشت و ایمان قوی به خداوند مایه امیدواری‌ او در مسیرش بود و از طرف دیگر به قدرت و توانمندی ملت بزرگ ایران، ایمان و حسن‌ظن داشت. یعنی در مقابل همه مشکلات و سختی‌ها، بعد از خداوند دستش به سوی مردم خودش دراز بود و از مردم استمداد می‌طلبید و می‌خواست که بار سنگین ادامه راه انقلاب را بر دوش بکشند. رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه در هفته دولت از تمام دولتمردان انتظار دارم که تلاش‌ها و زحمات یکسال گذشته را برای مردم تشریح کنند، گفت: باید در این هفته پروژه‌هایی که افتتاح می‌شود و تلاش‌هایی که در یکسال گذشته انجام شده، برای مردم تشریح شود.

روزهای سختی از حیث مسائل اقتصادی داریم

در این مراسم سید‌حسن خمینی نیز در سخنانی با بیان اینکه به توانایی دوستانمان در دولت بسیار امیدوار هستم، گفت: مطمئن هستم با اتکا به امید می‌توانیم از تمام گردنه‌ها عبور کنیم و بدون تردید امروز بزرگترین عامل برای برون‌رفت از شرایط کنونی برخورداری از روحیه امید است. به گزارش جماران، یادگار امام با بیان اینکه با اتکای به امید می‌توانیم از گردنه‌های امروز عبور کنیم، گفت: امروز بی‌تردید بزرگترین عامل برون رفت از شرایط موجود تزریق امید و توانایی به فرزندان این کشور است؛ در رأس آنها دولت که در صف اول مبارزه با دسیسه‌ها هستند. سید حسن خمینی همچنین با بیان اینکه روزهای سختی از حیث مسائل اقتصادی داریم ولی روزهای سخت‌تری را پشت‌سر گذاشته‌ایم، گفت: رئیس‌جمهور امید را از مواریث بزرگ امام برای جامعه ما تعریف کرد، ما می‌توانیم با اتکای به این امید از گردنه‌های امروز هم مانند شرایط بسیار سختی که در سال‌های جنگ و بعد از جنگ داشتیم عبور کنیم.

وی افزود: روزهای خوشی را در پیش‌رو داریم که ان‌شاء‌الله با توجه به آنها مسیرمان را بهتر و با صلابت‌تر ادامه دهیم. سیدحسن خمینی اظهار کرد: یکی از فلسفه‌هایی که برای شر در تاریخ آورده‌اند این است که اگر با نگاه عمیق نگاه کنیم ممکن است خیری در آنها نهفته باشد. شاید در شری که امروز به سبب دشمنی‌های خارجی بر ما مستولی شده خیری باشد و آن انسجام دوباره فرزندان انقلاب است؛ چرا که از دست رفتن آن انسجام در مقاطعی می‌توانست پایه‌های نظام را متزلزل کند.