عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: درخواست ما این است که اعلام کنند ۹ میلیارد دلار ارز دولتی به چه افرادی و برای واردات چه کالایی پرداخت شده است. نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به اینکه مثلا اعلام شد که ۷۰۰ میلیون دلار برای واردات دارو اختصاص داده شده، ادامه داد: درخصوص اختصاص ۹ میلیارد دلار ارز دولتی هنوز گزارشی اعلام نشده، درخواست ما این است که دولت و بانک مرکزی اعلام کند که این مبلغ را به چه افرادی و برای واردات چه کالایی پرداخت کرده است. وی با بیان اینکه بانک مرکزی در بیانیه خود توضیحی در زمینه سرنوشت ۹ میلیارد دلار ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نداده بلکه در آن طریقه ثبت‌سفارش و اینکه اسامی دریافت‌کنندگان ارز را به گمرک اعلام کرده، اظهار کرد: اسامی دریافت‌کنندگان ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی باید به مردم ارائه شود، نه گمرک. اشاره یوسفیان ملا به بیانیه اخیر بانک مرکزی است که در آن به خبر گم شدن ۹میلیارد دلار ارز دولتی واکنش نشان داده و تاکید کرده بود که سرنوشت این ۹ میلیارد دلار کاملا مشخص است.

همزمان روز گذشته غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با «ایلنا» گفت: آنچنان که در اطلاعیه اخیر بانک مرکزی هم مورد تاکید قرار گرفته، واقعیت آن است که از مجموع حدود ۱۱ هزار میلیارد ارز دولتی که در ماه‌های اخیر تخصیص یافته، درباره تنها چیزی بیش از ۲ میلیارد آن شفاف‌سازی دقیق شده و جزئیات نحوه تخصیص این میزان اعلام شده و درباره نحوه تخصیص باقی این مبلغ که همان حدود ۹ میلیارد دلار باشد، به جزئیات اطلاع‌رسانی صورت نگرفته است. وی همچنین گفت: آنچه در این مقطع باید بر آن تاکید کنم این است که حتی ۹ میلیارد دلار و حتی یک دلار که هیچ، یک ریال هم گُم نشده است. کشور درگیر یک جنگ اقتصادی سخت است و امروز سعی می‌کنند با جوسازی رسانه‌ای ما را وادار کنند که به بهانه شفاف‌سازی، این جزئیات را افشا کنیم و طبیعتا‌ ما نباید در راستای خواست آنها اقدام کنیم.

ایمن‌آبادی درادامه تصریح کرد: آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، روز سه‌شنبه همین هفته گذشته به‌همراه تعدادی دیگر از مسوولان اجرایی در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس حضور یافته و در اقدامی کم‌نظیر جزئیاتی دقیق از نحوه تخصیص این ۱۱ میلیارد دلار ارز دولتی به نمایندگان مردم ارائه کرد و واقعیت این است که حتی یک دلار هم مفقود نشده است. وی افزود: این بار جزئیاتی دقیق در اختیار مجلس قرار گرفته است و به‌جز جزئیات مربوط به هزینه‌کرد معمول کشور، حتی بخشی از جزئیات بودجه‌های مربوط به مسائل امنیتی‌تر نیز به اطلاع مجلس رسید.