وی در حاشیه بازدیدش از تاسیسات شهید علی‌محمدی (فردو) در جمع خبرنگاران، گفت: اگر کشورهای خارجی همانند آمریکا بدعهدی کنند با دستاوردهای فرزندان ما که براساس تحقیق و توسعه در این مدت کسب کرده‌اند، روبه‌رو خواهند شد و خواهند دید که در یک فرصت کوتاه فرسنگ‌ها بیشتر از آنچه قبل از برجام بوده‌ایم، پیش خواهند رفت و صنعت هسته‌ای کشور را به نقاط حساس‌تری رسانده و پیشرفت تعیین‌کننده‌تری خواهند داشت.

به گزارش «ایسنا» وزیر اطلاعات گفت: در مذاکرات سیاسی به طرف‌های خارجی به صراحت اعلام شده که برجام به یک مو بند است و در صورتی که طرف‌های خارجی بدعهدی هماهنگ با آمریکا از خود نشان دهند و از برجام خارج شوند، با دستاوردهای ارزشمندی که این مدت عزیزان ما به آن دست پیدا کرده‌اند، روبه‌رو خواهند شد. وی ادامه داد: امروز در شرایطی هستیم که یکی از اعضای برجام یعنی آمریکا بدعهدی نشان داد و از آن خارج شد و اعتبار اندکی که این توافق داشت را از بین برد و این بدعهدی را همگان می‌بینند که قواعد بین‌الملل را از اعتبار انداخته است. این عضو کابینه دولت یازدهم گفت: بیگانگان قدمی به سود ایران بر نخواهند داشت و طبیعی است دشمن همیشه در مقام تهدید ایران است؛ اگر قرار باشد به خاطر تهدید متوقف شویم اصلا نباید حرکت کنیم اما ما نشان می‌دهیم تهدیدها چیزی نیست و از آنها عبور خواهیم کرد و به فرض که دشواری‌هایی را ایجاد کند، ملت ما نشان داده است این اقدامات آنها را متزلزل نمی‌کند و با کمک ملت، هدایت رهبری و مسوولان کار خود را به پیش می‌برد.

وی همچنین گفت: کسانی که بدعهدی کردند، خواهند فهمید پیش از آنکه خروج از برجام به زیان ایران تمام شود، به زیان آنها خواهد بود و ایران با اراده مسیر خودش را ادامه خواهد داد. در این بازدید وزیر اطلاعات را معاونان وی و نیز معاونان مدیران سازمان انرژی اتمی از جمله بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان و مهدی صادقی، استاندار قم همراهی می‌کردند. حجت‌الاسلام علوی در بدو ورود به سایت فردو به سالن اصلی یا همان «گود» رفت و از زنجیره‌های سانتریفیوژ که درحال فعالیت در خلأ هستند، بازدید کرد.  بنابراین گزارش، این بازدید در راستای اطلاع‌رسانی به وزیر اطلاعات درباره آمادگی سایت فردو برای شروع فعالیت در راستای فرمایشات رهبری و رسیدن به ۱۹۰ هزار سو در چارچوب برجام است. همچنین در ادامه این بازدید، علوی از مرکز ملی تحقیق و توسعه علوم و مهندسی مواد و آزمایشگاه‌های متعدد آن که در ۲۰ فروردین سال‌جاری افتتاح شد بازدید کرد.

دستیابی به ظرفیت۱۹۰هزار سو قابل تحقق است

همچنین وزیر اطلاعات روز گذشته از مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن نطنز نیز بازدید کرد. وی در حاشیه این بازدید گفت: «با آمادگی متخصصان کشورمان، فرمان مقام معظم رهبری درباره فعال شدن ظرفیت ۱۹۰ هزار سو دست یافتنی است و فرزندان انقلاب می‌توانند با این توانمندی و آمادگی این فرمان را انجام دهند.»

به گزارش «ایرنا» علوی با بیان اینکه دشمن از عهدشکنی خود پشیمان می‌شود، گفت: «دشمنان به‌زودی درخواهند یافت که حتی اگر به نیت به زانو درآوردن ایران این کار را بکنند به فرض که ملت ایران به زانو در بیاید؛ اما زانو نخواهد زد.» وزیر اطلاعات تصریح کرد: «دشمنان تا الان هم نتوانسته‌اند ملت را به زانو درآورند و این آرزویی است که به گور خواهند برد.»