به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی تاکید کرد: برخی وقت‌ها زیراب‌زنی‌هایی مشاهده می‌شود، به‌عنوان مثال مسوولی قصد دارد تا اشتباه خود را به گردن دیگری بیندازد، به‌عنوان مثال یکی از کارگزاران در یک جلسه خصوصی گفته بود که درست است که وزیر شده‌ام، اما برای اوضاع کنونی کشور آمادگی ندارم، بنابراین ما به مسوولانی احتیاج داریم که بتوانند کشور را در هر شرایطی آماده کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در بخش دیگری از سخنانش گفت: احساس می‌شود که بعضی از مدیران و مسوولان خسته هستند و شاید اگر در شرایطی باشند که اوضاع پیرامونی به وفق آنان باشد مدیران خیلی خوبی هم باشند، اما به هر حال به‌نظر می‌رسد که در حال حاضر برخی از آنان خسته هستند. وی درباره جوان‌گرایی در کابینه گفت: در دنیا کنار رفتن وزیر کار غیر عادی نیست، الحمدالله در دولت آقای روحانی افراد مدیر، مدبر و دلسوز وجود دارد اما آقای روحانی که قرار است فرماندهی یک قرارگاه را بر عهده بگیرند نیاز به وزرای جوان و پویا دارند و این مساله باید هرچه زودتر حل شود؛ زیرا دوران ریاست‌جمهوری چهار سال بیشتر نیست. همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، باهنر گفت: وزرای خسته بی‌انگیزگی خود را به دیگر مسوولان انتقال می‌دهند، بنابراین دولتی که می‌خواهد در جنگ تمام‌عیار در برابر سلطه جهانی پیروز شود، باید وزرای شاداب و با انگیزه داشته باشد. باهنر تصریح کرد: برخی تصمیم‌ها نباید خیلی زمان‌بر باشد و اگر روحانی احساس می‌کند برخی وزرای کابینه‌اش خسته‌اند نباید اجازه دهد حتی یک روز در کابینه بمانند، اما بعضا مشاهده می‌شود که وزیری اصرار بر استعفا دارد، اما خود آقای رئیس‌جمهور با تصمیم وی ممانعت می‌کند.

نگرانی از عرضه کوپنی کالاها

باهنر درباره بالا رفتن قیمت ارز و سکه گفت: اقتصاد را یکسری تحت‌تاثیر قرار می‌دهند ما باید یک سبد سیاستی جامع داشته باشیم. اگر جامعه‌ای انتظار تورم داشته باشد خرید خود را جلو می‌اندازد طبیعتا صف تقاضا بالا می‌رود و صف عرضه کوتاه می‌شود. ما با سیاست‌های دولت در این خصوص موافق هستیم، البته این درست است که بیشتر روانی است. وی اظهار کرد: تازگی‌ها شنیدم که می‌گویند اقتصاد را ببنیدیم و عرضه کوپنی شود امیدوارم این درست نباشد من نگرانم با این کار اقتصاد دچار رکود شود. وی با اشاره به جلسات روسای قوا گفت: خدا را شکر نوع جلسات سران قوا متفاوت شده و رئیس‌جمهور به‌طور دیگری رفتار می‌کنند، در گذشته قوا تقصیر‌ها را بر گردن یکدیگر می‌انداختند اما امروز متفاوت شده است و هر سه قوا با هم در تلاش هستند.

واکنش به نامه مذاکره با آمریکا

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به پرسشی درباره نامه صد فعال سیاسی برای مذاکره با دولت آمریکا، اظهار کرد: آمریکا با تغییر دولت‌هایش، تغییری در رویکردش پیدا نمی‌شود و همواره قلدرمآبی را پیشه کرده است. آنان هنوز مرکب امضاهایشان خشک نشده، زیر حرف‌شان می‌زنند و هنوز از این وضعیت اخیر خارج نشده‌ایم که برخی نامه نوشته‌اند که برویم و مذاکره کنیم. با چه کسی مذاکره کنیم؟

وی افزود: به هر حال بیش از ۹۰ نفر از کسانی که این نامه را امضا کرده‌اند، جزو خارج‌نشینان هستند و شبانه‌روز در رسانه‌های خارجی علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران سخن می‌گویند و دو سه نفری که اسمشان زیر این نامه هست و در داخل کشور زندگی می‌کنند هم به‌نظرم با یک حیله و نیرنگی از آنان امضا گرفته شده است و در نهایت معتقدم آنان هم باید هرچه زودتر از این نامه اعلام برائت و از ملت عذرخواهی کنند. همانطور که دیدیم حتی کسانی که در داخل نقد جدی به حاکمیت دارند از این نامه انتقاد کردند و جریان‌های سیاسی کشور، از جمله اصلاحات و اعتدال مانند جریان اصولگرایی از این رویکرد حمایتی به عمل نیاوردند و منتقدانه با آن برخورد کردند. به گزارش «ایرنا» دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: آمریکا حتی یک روزنه امید برای اعتماد باقی نگذاشته است، در این وضعیت چه استدلالی وجود دارد که برخی به نام ایرانی در پی مذاکره با ترامپ هستند.