به گزارش «ایرنا» عبدالرضا رحمانی فضلی در این دستور تاکید کرد که قطعا با متخلف این اتفاق برخورد قانونی می‌شود. در همین راستا، دفتر سخنگوی ناجا به کلیپ منتشر شده از ضرب و شتم یک دختر توسط پلیس واکنش نشان داد. به گزارش «ایسنا» در توضیحاتی که دفتر سخنگوی ناجا برای رسانه‌ها ارسال کرده آمده است: ضمن ابراز تاسف از اتفاق صورت گرفته باید گفت که پلیس به‌هیچ وجه چنین رفتارهایی را تایید نمی‌کند.

واکنش دولتی‌ها

شهیندخت مولاوردی، دستیار رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی نیز در صفحه توییتر خود در واکنش به انتشار کلیپ نحوه برخورد ماموران پلیس زن با مقوله بدپوششی و شیوه ارشاد آنها نیز بر ضرورت تغییر رویکرد نهادهای فرهنگی و انتظامی تاکید کرد. به گزارش «ایسنا» معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده نیز نسبت به برخورد ماموران پلیس با یک دختر در یکی از پارک‌های تهران واکنش نشان داد و آن را غیردینی توصیف کرد. او نوشت «‌این رفتارهای خشن و غیردینی در شأن هیچ انسانی نیست. به شدت این برخورد را محکوم و پیگیری می‌کنیم.»

ورود مجلس

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید نیز در یادداشت کوتاهی در کانال تلگرامی خود با اظهار تاسف از برخورد ماموران گشت ارشاد با یک خانم خواستار برخورد جدی وزارت کشور و نیروی انتظامی با خاطیان شد و تاکید کرد: حرمت و ارزش دختران سرزمین من نباید با اعمال سلیقه برخی افراد شکسته شود. به گزارش «ایسنا» او در ادامه این مطلب نوشت: اینگونه برخوردها بعضا ازسوی افرادی صورت می‌گیرد که آموزش‌های لازم را در این خصوص طی نکرده‌اند و چه بسا خود بیش از دیگران به ارشاد نیازمند باشند. سیده فاطمه ذوالقدر، نایب رئیس فراکسیون بانوان مجلس نیز از ورود فراکسیون زنان به این موضوع خبر داد و گفت که وزیر کشور و زیرمجموعه وی باید پاسخگوی رفتار خودسرانه برخی از نیروهای تحت امر خود باشند. به گزارش انتخاب، طیبه سیاوشی نماینده تهران در مجلس نیز از پیگیری خود از معاون پارلمانی ناجا درخصوص فیلم منتشر شده خبر داد و گفت: این خشونت همان خشونت علنی است که در زمان دولت احمدی‌نژاد شاهد آن بودیم و کمتر در این دوره به‌ویژه علیه زنان تجربه می‌کردیم. او افزود: من به معاون پارلمانی ناجا تاکید کردم که فصل گرما شروع شده و این رفتارها مجددا در حال تکرار است و جلوی این کار را باید گرفت. در همین حال به گزارش «ایلنا» علیرضا رحیمی، عضو هیات‌رئیسه فراکسیون امید از سوال خود از وزیر کشور و فرماندهان ناجا در جلسات آتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد. از سوی دیگر ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: رفتارهای سلیقه‌ای مورد تایید هیچ‌کس نیست و از وزیر کشور نیز تقاضا دارم تا برای حفظ آرامش، آسایش و سلامت روان شهروندان و جامعه به فوریت، شیوه اجرایی طرح ارتقای امنیت اجتماعی به‌خصوص در حوزه‌های مربوط به زنان مورد بازنگری قرار گیرد.