او در گفت‌وگو با نشریه تایم مدعی شد: ایران در تمام مشکلات خاورمیانه دست دارد و در عراق، یمن، سوریه و لبنان دخالت می‌کند. اما کشورهایی مانند مصر، سودان، اردن، کویت و بحرین که ثبات نسبی دارند ایران در آنها دست ندارد. بن‌سلمان افزود: مشکلات و اختلافات تنها میان ایران و عربستان نیست بلکه میان ایران و عربستان، امارات، مصر، کویت، بحرین، یمن و تعدادی از کشورهای جهان است، بنابراین عربستان تضمین می‌کند که تمام نقشه‌ها و برنامه‌های ایران در داخل مرزهای خود خواهد ماند.

ولیعهد سعودی مدعی شد که عربستان ۹۵ درصد نفوذ ایران در آفریقا را قطع کرده است و این مساله در آسیا، یمن و عراق نیز صدق می‌کند. محمد بن‌سلمان درباره سلاح هسته‌ای ایران گفت: قبل از اینکه ایران اعلام نکند که سلاح هسته‌ای دارد ما هیچ اقدامی انجام نمی دهیم و بدون شک ما ارتش خود را تجهیز خواهیم کرد. زیرا ما ارتشی قوی و مجهز داریم و اگر بخواهیم به حجم و کیفیت نگاه کنیم، می‌بینیم که عربستان بهترین ارتش را دارد. ولیعهد سعودی در ادامه گفت‌وگو با نشریه تایم، ایران را دشمن مشترک ریاض و تل‌آویو توصیف کرده و گفت می‌توانند با رژیم صهیونیستی در زمینه‌های بسیاری همکاری داشته باشند. به گزارش انتخاب؛ «محمد بن‌سلمان» با ادعای اینکه ایران منبع تمام شرارت‌ها در غرب آسیا است،  گفت: «ما (با اسرائیل) دشمن مشترکی داریم و به‌نظر می‌رسد که بتوانیم در حوزه‌های بسیاری همکاری اقتصادی بالقوه داشته باشیم.»

ولیعهد سعودی پیش‌تر نیز در مصاحبه با نشریه آتلانتیک ضمن به رسمیت شناختن ضمنی موجودیت رژیم صهیونیستی، گفته بود: «معتقدم که فلسطینیان و اسرائیلی‌ها حق داشتن سرزمین خود را دارند. اما باید یک توافق صلح داشته باشیم تا ضمن ارائه ثبات برای همگان، روابط نیز عادی‌سازی شود.» بن‌سلمان که هم‌اکنون در آمریکا به‌سر می‌برد، چند روز پیش با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور در کاخ سفید دیدار و قراردادهای نظامی به ارزش ۵/ ۱۲ میلیارد دلار با واشنگتن امضا کرد.