به گزارش «ایسنا» به نقل از بورد آرتیکلز،این هشت کشور عبارتند از:

۱- کاستاریکا: این کشور با آب و هوای ملایم و حمایت‌های مناسب از بازنشستگان خارجی، مناسب‌ترین کشور این فهرست تعیین شده است و با حقوق بازنشستگی معادل یک هزار دلار می‌توان از کیفیت زندگی بالایی بهره مند شد.

۲- مکزیک: مکزیک در حال حاضر میزبان حدود یک میلیون بازنشسته خارجی از کشورهای مختلف است، به علاوه آشنا بودن درصد بالایی از جمعیت این کشور با زبان انگلیسی و فرصت‌های اقامتی ویژه افراد بالای ۶۰ سال، مکزیک را به مقصدی برتر برای بازنشستگان تبدیل کرده است.

۳ - پاناما: اقتصاد پررونق و مناظر طبیعی، پاناما را به مقصدی جذاب تبدیل کرده است و با حقوقی در حدود ۲ هزار دلار در ماه می‌توان زندگی خوبی در این کشور داشت. هم چنین دولت این کشور تخفیف‌های ویژه‌ای را برای بازنشستگان در نظر می‌گیرد.

۴ - اکوادور: اکوادور یکی از معدود کشورهایی است که دارای تنوع آب و هوایی بسیار زیادی است. هزینه‌های پایین حمل و نقل در این کشور باعث می‌شود خیلی نیاز به خرید خودرو نداشته باشید.

۵ - مالزی: بازنشستگانی که مالزی را به‌عنوان خانه خود برای گذراندن دوران بازنشستگی انتخاب می‌کنند، از رفاه و آرامش این کشور لذت خواهند برد. در این کشور شما خانه‌های ارزان قیمتی برای اجاره، مراکز خرید خوب و غذاهای متنوعی برای خوردن پیدا خواهید کرد.

۶- کلمبیا: کسانی که به دنبال زندگی با سطح بالا و قیمتی کم هستند، می‌توانند روی کلمبیا حساب کنند. در این کشور می‌توان با ماهی هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۲۰۰ دلار خانه‌هایی مجلل اجاره کرد.

۷ - پرتغال: سالمندان زیادی از سراسر جهان، پرتغال را به دلیل آب و هوای گرم و فرصت‌های اقامتی آن انتخاب می‌کنند. این کشور که یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است به دلیل ارزان بودن خود معروف است و یک زوج بازنشسته می‌توانند امیدوار باشند با حقوقی معادل هزار و ۵۰۰ دلار در ماه زندگی مناسبی داشته و از امکانات درمانی خوبی بهره‌مند شوند.

۸ - نیکاراگوئه: این کشور برای علاقه مندان به طبیعت گزینه بسیار مطلوبی است و علاوه بر هزینه زندگی پایین، دولت این کشور از بازنشستگان حمایت‌های خوبی دارد. هر پولی که خارج از این کشور به دست آورید از مالیات معاف خواهد بود.