به گزارش «ایسنا» وی افزود: سه نفر از ماموران اعم از سرباز وظیفه و دو نفر از گروهبان یکم فوت شدند که مورد معاینه قرار گرفتند و گزارش معاینه آنها ضمیمه پرونده است. نماینده مدعی‌العموم در ادامه گفت: متهم سه بار ازدواج کرده و بعد طلاق گرفته، پرونده‌ای هم در شهر ری برای جعل دارد، همچنین وی هفت فقره سابقه کیفری اعم از مواد مخدر، ایراد ضرب و جرح و محکومیت مالی داشته است. وی گفته دین اسلام را می‌شناسد ولی علاقه خاصی به دراویش دارد و همین باعث حضورش در آنجا شده و حمایت و دفاع از برادران دینی را دلیل حضورش در آنجا اعلام کرده است. در آخرین دفاع اظهار ندامت کرده است.

در ادامه جلسه دادگاه قاضی محمدی کشکولی خطاب به متهم، گفت ‌در اتوبوس لوازم آشپزخانه، مسکن، دارو و مواد غذایی وجود داشته، توضیح دهید که متهم گفت: بله از آن استفاده می‌کردم، به غیر از من، ۳۰ نفر دیگر بودند که از شهرستان آمده بودند و در اتوبوس اقامت داشتند. من زمانی که ضربه به سرم خورد دستمال را روی سرم گذاشتم و پر از خون شد. به خاطر همین عصبی شدم و به روی ماموران آمدم. به من می‌گفتند آیا فکر می‌کردی که چهار نفر را بی‌خانمان کردی در صورتی که من باید بگویم آیا به این فکر می‌کردند من وقتی از اتوبوس پایین می‌آیم، چه بر سرم می‌آید؟ من با چنگ و دندان فعالیت می‌کردم که زندگی‌ام را بچرخانم. از اتوبوس که آمدم بیرون روی سرم ریختند و همه دنده‌هایم خرد شده است. من در آن لحظه هیچ چیزی را نمی‌دیدم و حتی جلویم را نمی‌دیدم.

قاضی محمدی کشکولی گفت: قبول دارید که سه نفر را به قتل رساندید که متهم پاسخ داد: بله.

قاضی محمدی کشکولی گفت شما ادعا دارید که توسط نیروی انتظامی کتک خوردید، آیا دوستانی هم که کتک خوردند باید این کار را می‌کردند که متهم پاسخ داد: من عصبی شدم ولی آنها عصبی نشدند.

رئیس دادگاه خطاب به متهم گفت: آیا اتهام اخلال در نظم عمومی را قبول دارید که متهم گفت: من اخلالی نکردم و من به دنبال دوستم رفتم که بدون دلیل بازداشت شده بود.

در ادامه اولین جلسه رسیدگی به پرونده خیابان پاسداران، قاضی از وکیل رحیم ایزدیاری، وکیل مدافع متهم خواست که در جایگاه حضور یابد و دفاعیات خود را ارائه کند.

بعد از قرار گرفتن وکیل مدافع متهم در جایگاه، قاضی خطاب به وی گفت که شما وکیل تسخیری متهم هستید و گفت: متهم به سه فقره قتل عمدی در حین رانندگی با یک دستگاه اتوبوس سفید رنگ در خیابان پاسداران و همچنین اتهام ردیف دوم متهم، اخلال در نظم عمومی است که در مقام دفاعیات خود را ارائه کنید.

وکیل مدافع متهم پرونده گفت که با توجه به مدارک موجود در پرونده، متهم گفته که قصد کشتن کسی را نداشته است و از اولیای دم شهدای حادثه تقاضای عفو دارم و از محضر دادگاه نیز رافت اسلامی را برای موکلم خواستارم.

در ادامه این جلسه، قاضی تنفس اعلام کرد و ادامه رسیدگی به این پرونده به امروز راس ساعت ۱۱ صبح در همین شعبه موکول شد. روز ۳۰ بهمن‌ماه سال ۹۶ شماری از دراویش گنابادی در خیابان گلستان هفتم پاسداران تجمع کردند که این تجمع به درگیری با پلیس و خشونت کشیده شد و در بامداد یکم اسفندماه سال ۹۶ بین دراویش گنابادی و نیروهای امنیتی درگیری‌ صورت گرفت. طبق گفته پلیس در این درگیری یک راننده منتسب به معترضان با اتوبوسی که در آنجا بود، به سوی گروه ماموران پلیس آمد و سه نفر از ماموران نیروی انتظامی توسط اتوبوس و یک بسیجی هم توسط یک ماشین سمند به زیر گرفته و کشته شدند و یک بسیجی دیگر هم بر اثر ضرب و شتم کشته شد و ۳۰ مامور نیز زخمی شدند.