پورشه در اعلامیه مطبوعاتی خود اعلام کرد این شرکت اولین خودروسازی خواهد بود که بلاک‌چین را روی یک ماشین آزمایش می‌کند. برنامه‌های کاربردی و ایده‌های زیادی با استفاده از بلاک‌چین روی ماشین‌ها قابل اجرا است. به‌عنوان مثال، باز و بسته کردن قفل درب‌های خودرو با رمزنگاری و به‌صورت غیرمتمرکز و امن اشاره کرد. پورشه همچنین اظهار کرد که فناوری بلاک‌چین می‌تواند در بهبود ایمنی و قابلیت‌ خودرو‌های بدون راننده نیز موثر باشد. حواشی که در این رابطه به گوش می‌رسند حاکی از آن هستند که این فناوری در اولین مرحله روی مدل «پانامرا» آزمایش خواهد شد.

یکی از مدیران ارشد مالی پورشه، الیور دورینگ اظهار کرد که به توان بالقوه فناوری‌های مبتنی بر بلاک‌چین ایمان آورده است و در این رابطه گفت: ما می‌توانیم از بلاک‌چین برای انتقال اطلاعات به‌صورت سریع‌تر و ایمن‌تر استفاده کنیم، که باعث قوت قلب مشتریان آینده ما می‌شود. این قوت قلب در همه شرایط برایشان تامین خواهد شد؛ چه وقتی که در حال سوخت‌گیری باشند، چه در حال پارک کردن و حتی اوقاتی که نیاز به اجازه استفاده از یک شخص ثالث مثل تعمیرکار یا اپراتور برای دسترسی به ماشین‌شان باشد.با توجه به گزارش روابط عمومی پورشه، ویژگی‌های بلاک‌چین می‌تواند به فرآیندهایی مثل باز کردن و قفل کردن ماشین با یک برنامه، ۶ برابر سرعت بیشتری بیفزاید. ماشین بخشی از بلاک‌چین می‌شود و اتصال به‌صورت مستقیم و بدون نیاز به یک سرور برقرار می‌شود. در شرایط فعلی داده‌های ذخیره شده در یک سرور باید با ماشین همگام‌سازی شود.

سایر شرکت‌های خودرو‌سازی نیز در حال بررسی نرم‌افزارهای مبتنی بر فناوری بلاک‌چین هستند. به‌عنوان مثال، شرکت خودرو‌سازی ZF، بانک UBS و غول نرم‌افزاری IBM در حال کار روی نرم‌افزاری به نام «Car eWallet» هستند که می‌تواند با استفاده از ارزهای دیجیتال تراکنش‌ها را در ایستگاه‌های سوخت‌گیری، پارکینگ‌ها و... به‌صورت امن و سریع انجام دهد.