بر اساس گزارش «ایسنا» رئیس مجلس توضیح داد: برخی در مجلس و برخی دیگر در بیرون از مجلس نکاتی را نسبت به بودجه مطرح کردند که لازم به شفاف‌سازی است. چیز پنهانی وجود ندارد. بودجه مجلس تنها توسط هیات‌رئیسه تصمیم‌گیری نمی‌شود کمیسیون بودجه مجلس و هیات‌رئیسه مشترکا تصمیم‌گیری می‌کنند لذا موضوع پنهانی وجود ندارد و ما متناسب با شرایط تصمیم‌گیری می‌کنیم. لاریجانی با تاکید بر اینکه کل بودجه مجلس اندک است، اضافه شدن ۷۰ درصد به حقوق نمایندگان را کذب خواند و در عین حال گفت: ما در هیات‌رئیسه بحث کردیم که بودجه امسال مجلس را کاهش دهیم، بر همین اساس کل بودجه مجلس را امسال به دلیل مشکلات کشور در حد توان کاهش دادیم. آنچه حقوق نمایندگان و کارکنان مجلس است متعارف با قانون است. ما حرفی نداریم که اگر می‌خواهند بودجه مجلس را کاهش دهند. لذا افزایش ۷۰ درصدی حقوق و بودجه مجلس ۱۰۰ درصد خلاف است و چنین عدد و رقمی وجود ندارد.

حل مشکل بازنشستگان شرکت فولاد

همچنین علی لاریجانی در نشست علنی دیروز مجلس در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر که با اشاره به مشکلات بازنشستگان فولاد، از وجود اختلاف بین وزارت کار و سازمان برنامه و بودجه خبر داده بود، گفت: ظاهرا دیروز جلسه‌ای با وزیر رفاه انجام و در این نشست مشکل بازنشستگان شرکت فولاد تا آذر ماه حل شده و برای بقیه آن نیز باید فکری شود.

برداشت ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه

از سوی دیگر نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز پارلمان، در مصوبه‌ای به برداشت ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای کمک به زلزله‌زدگان رای دادند. خبر دیگر از مجلس آنکه محمد‌جواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر از تهیه دو طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: علی وقف چی نماینده زنجان و محمد صادق حسنی نماینده رشت به صورت جداگانه طرح استیضاح این وزیر را تهیه کرده‌اند. به گزارش الف، ابطحی واردات بیش از حد محصولات، بی‌توجهی به تولیدات داخلی، نخریدن محصولات کشاورزان، بی‌انگیزه کردن کشاورزان و باغداران را از جمله محورهای این استیضاح ذکر کرد.