در همین راستا، روز گذشته محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، درباره موضع دولت در مورد تعلیق عضو زرتشتی شورای شهر، گفت: دین زرتشت از ادیان رسمی کشور ماست که در قانون اساسی هم ذکر شده است. زرتشتیان از حقوق شهروندی برخوردارند و قوانین موضوعه ما اجازه می‌دهد شهروندان زرتشتی از حقوق شهروندی برخوردار باشند.

به گزارش «ایسنا» سخنگوی دولت با بیان اینکه در مجلس نمایندگان زرتشتی حضور دارند، تصریح کرد: ما به‌دنبال یکسری اقدامات اثربخش هستیم که هم این موضوع حل شود و هم مسائل دیگری ایجاد نشود. رئیس‌جمهوری هم در جلسه قبلی هیات دولت به وزیر کشور دستور رسیدگی به این موضوع را داده است و امیدواریم این مشکل حل شود. ازسوی دیگر علی یونسی مشاور دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی پس از اظهار‌نظر شورای نگهبان گزارشی درباره وقایع و اتفاقات به‌وجود آمده درباره عضویت سپنتا نیکنام در شورای شهر، به رئیس‌جمهوری ارائه کرد. ازسوی دیگر ماجرای لغو عضویت سپنتا نیکنام از شورای شهر یزد دوشنبه شب در جلسه سران قوا نیز مطرح شد. رئیس مجلس شورای اسلامی که میزبانی این نشست را برعهده داشت، درخصوص عضویت اقلیت‌های دینی در شوراهای اسلامی شهر، گفت: بازگشت شورای نگهبان به اظهارنظر درباره قوانین مجلس بعد از گذشت فرصت تعیین شده، باعث ایجاد اختلال می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین وی گفت: در این خصوص صحبت کردیم که باید گفت تفسیر قانون اساسی به عهده شورای نگهبان بوده که در نص قانون اساسی آمده است؛ اما بحث این است که آیا از اصل ۴ برداشت درستی داریم یا خیر که محل بحث است. اگر بخواهیم از اصل ۴ استفاده کنیم تا سایر اصول را تغییر دهیم که تصور می‌شود فلان اقدام خلاف شرع باشد، وجود ندارد؛ چراکه در اصل ۴ و ۹۵ نحوه نظارت شورای نگهبان بر مصوبات مجلس مشخص شده که این شورا ۲۰ روز فرصت دارد تا مصوبات را بررسی کند.

او همچنین گفت: اگر بعد از تصویب قانونی مجددا به موضوع برگردند، محل اختلاف نظر ما است، در این زمینه دو شأن وجود دارد. اول اینکه محل اختلاف اصل مبنای این اقدام است که در سایر امور هم موجب اختلاف نظر خواهد بود. به این معنا که اگر قانونی تصویب شود و ۱۰ روز هم از زمان آن بگذرد، اما شورای نگهبان بعد از آن به‌صورت مجدد قصد بررسی و اظهارنظر درباره قانونی را داشته باشد، این موضوع در کار اختلال ایجاد می‌کند. با این حال عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سخنان رئیس مجلس در این باره گفت که رئیس مجلس اشتباه می‌کند. به گزارش «ایرنا» او اضافه کرد: شورای نگهبان یک وظیفه قانونی دارد که اعلام نظر کرده، مجلس هم مکلف است طبق آیین‌نامه داخلی خود تبعیت کند. اصلا بحث چالشی نیست.

او همچنین روز گذشته در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات از موضع‌گیری‌ها درخصوص نظر فقهی اخیر شورای نگهبان در این خصوص انتقاد کرد. به گزارش «ایسنا» او در کانال تلگرامی خود نیز از موضع‌ رئیس قوه‌قضائیه درخصوص نظر فقهی اخیر شورای نگهبان درباره سپنتا نیکنام قدردانی کرد. در همین حال به‌دنبال سخنان محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی‌بر امکان ورود مجمع به ماجرای سپنتا نیکنام، آیت‌‌الله محسن مجتهد شبستری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: رسیدگی به مساله «سپنتا نیکنام» در مجمع، اظهارنظر شخصی یکی از اعضا است. او با بیان اینکه چنین موضوعی مطرح نشده است، گفت: نهادهایی مانند شورای نگهبان و وزارت کشور باید نسبت به حل چنین مسائلی اقدام کنند.