به گزارش «ایرنا» بهرام قاسمی روز گذشته در نشست هفتگی خبری‌اش در این خصوص با بیان اینکه بررسی صلاحیت افراد از وظایف نهادهای امنیتی است که اگر مشکلی وجود دارد باید به اطلاع نهادهای مربوطه برسانند، گفت: سخنان وزیر اطلاعات نشان داد برخی اتهامات به این شخص وارد نیست.

وی افزود: ایشان با وزارت اطلاعات هم همکاری داشته و خدماتی ارائه داده است. قاسمی گفت: تعداد مشاورانی که از طرف ارگان‌های مختلف در این زمینه معرفی شدند، بسیار بالاست. آقای دری اصفهانی طی دهه‌های گذشته سوابقی دارد، با بسیاری از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی همکاری داشته و با وزارت دفاع همکاری مبسوط داشته است. سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایشان خدمات ارزنده‌ای برای کشور داشته از جمله ۷/ ۱ میلیارد دلاری که به کشور بازگشت و موضوع دیگر بازگشت محموله طلا از خدمات شایان ایشان بود.

او افزود: درباره نظرات آقای نهاوندیان هم نمی‌توانم نظری ارائه کنم، اما آنچه اطلاعات ما در وزارت امور خارجه بر آن صحه می‌گذارد و توسط وزیر اطلاعات در مصاحبه با یکی از رسانه‌های رسمی نیز مطرح شد، آقای دری اصفهانی عضو وزارت امور خارجه نبودند و توسط ارگان‌های دیگر به وزارت امور خارجه و ستاد برجام به‌عنوان مشاور معرفی شدند.