داریوش باقر‌جوان در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره  به تمهیدات و برنامه‌‌‌های حوزه حمل و نقل جاده‌‌‌ای در طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ اظهار کرد:  برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ که از تاریخ ۲۴ اسفند امسال آغاز می‌‌‌شود و تا ۱۷ فروردین سال آینده ادامه می‌‌‌یابد،  بالغ بر ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است که حدود ۷۵۰۰ دستگاه از این ناوگان،  امکان جابه‌‌‌جایی مسافر در مسافت‌‌‌های متوسط و بلند را دارند و الباقی برای مسیرهای کوتاه،  سفرهای درون‌استانی،  همچنین شهرهای نزدیک امکان فعالیت دارند.

وی افزود:  در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ پیچیدگی خاصی با توجه به برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌ها و پیش‌بینی‌‌‌ها وجود ندارد به طوری که برای دور اول سفرها،  عملیات خروج مسافران از کلان‌‌‌شهرها به‌‌‌ویژه تهران و کلان‌شهرهای جاذب مسافر در اولویت قرار گرفته است و برای دور برگشت تقاضا برای شهرهای زیارتی مانند مشهد افزایش می‌‌‌یابد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌‌ای یادآور شد:  در کنار این ناوگان اتوبوسی،  ۱۹ هزار دستگاه مینی‌بوس و ون به‌‌‌همراه ۳۰ هزار دستگاه سواری کرایه بین‌‌‌شهری،  ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری جاده‌‌‌ای کشور برای خدمات‌رسانی به مسافران در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ را تشکیل می‌‌‌دهند.

باقر‌جوان گفت:  در حالی که در سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ بالغ بر ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر جاده‌‌‌ای جابه‌‌‌جا شدند،  طبق پیش‌بینی‌‌‌ها،  امسال ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌‌‌ای مسافر در طول سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ جابه‌‌‌جا می‌‌‌شوند.

وی با اشاره به چگونگی تهیه بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری برون‌شهری با بیان اینکه «در سفرهای نوروزی پیش رو ۱۰۰ درصد بلیت اتوبوس‌‌‌ها اینترنتی پیش‌فروش می‌‌‌شوند»،  خاطرنشان کرد:  ظرفیت باقی‌مانده پس از پیش‌فروش اینترنتی به‌‌‌صورت حضوری ارائه می‌‌‌شود،  بنابراین از مسافران در‌خواست می‌‌‌شود با برنامه‌‌‌ریزی نسبت به انجام سفر اقدام شود تا فقط برای دریافت بلیت در پایانه‌‌‌ها و پارک‌سوارها برای دریافت بلیت از پیش‌خریداری شده حاضر شوند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر افزود:  پس از اینکه نرخ بلیت از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام شد،  متقاضیان می‌توانند برای تهیه بلیت به سامانه‌‌‌های شرکت‌های حمل و نقل مسافر و پلتفرم‌‌‌های مجاز مراجعه کنند یا در پایانه‌‌‌های مسافربری حضور یابند. باقر‌جوان تصریح‌‌‌ کرد:  هموطنان با ثبت کد ملی و درج شماره تلفن همراه خود در زمان خرید بلیت اتوبوس،  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌‌ای را در مسیر صیانت از حقوق ایشان و جلوگیری از ایجاد بازار سیاه،  همراهی و یاری کنند.