در این دیدار طرفین ابراز امیدواری کردند که با توجه به وجود منافع مشترک در گسترش روابط و همکاری‌های فی‌مابین، اهتمام ویژه بر رفع مشکلات موجود و سرعت بخشیدن به اهداف از پیش برنامه‌ریزی شده داشته باشند.

همچنین مرتفع ساختن موانع موجود در برخی از بنادر کشور هند که امور ترمینال داری آن توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، مورد تاکید ویژه قرار گرفت.

در این دیدار دکتر امید گلزاری معاون توسعه بازار کشتیرانی جمهوری اسلامی‌ایران ضمن اعلام آمادگی این شرکت در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در توسعه سواحل مکران و به ویژه بندر چابهار، با اشاره به اقدامات راهبردی که توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی‌ایران تاکنون و به ویژه در سه ماه اخیر در بندر چابهار صورت پذیرفته، اظهار کرد: قطعا با اهتمام و اراده طرفین و با ظرفیت‌سازی مناسب و فعال کردن کریدور شمال- جنوب، می‌توان ساختار و ماهیت حمل و نقل را دگرگون کرد به گونه‌ای که همگان شاهد دستاورد چشمگیر این اقدام با مسیری ایمن، هزینه‌ای پایین و زمان اندک باشند.

لازم به توضیح است که شرکت IPGL هند، اپراتور و بهره‌بردار خارجی بندر چابهار است و این بندر با توجه به موقعیت استراتژیکی که در مبادلات تجاری ایران دارد، در شرایط کنونی می‌تواند بیش از هر زمان دیگری در اقتصاد کشور نقش‌آفرینی کند. همچنین این بندر به واسطه برخورداری از عمق مناسب، می‌تواند با کمترین هزینه و با تجهیزات لازم، پذیرای انواع شناورها به خصوص شناورهای اقیانوس‌پیما و کانتینربر باشد و به دلیل اهمیت سوق‌الجیشی، این بندر می‌تواند وابستگی ایران به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را کاهش دهد.