جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی این سازمان با بیان این خبر اظهار کرد: اطلاعات موردنیاز به تدریج از طریق تارنمای آزمون به نشانی  سایت سازمان راهداری اطلاع‌رسانی می‌شود و متقاضیان باید ضمن بارگذاری مدارک و تکمیل فرم مربوطه در تارنمای فوق، نسبت به ارائه مدرک به استان محل تقاضای تاسیس یا هراستان دیگر اقدام کنند.

هدایتی یادآور شد: با توجه به شرایط کرونایی، انجام دو نوبت واکسیناسیون و ارائه گواهی آن که حداقل دو هفته از نوبت دوم گذشته باشد و ارائه تست پی سی آر منفی کرونا با مهلت حداکثر ۹۶ ساعت از انجام آزمایش، صادر شده از آزمایشگاه معتبر الزامی ‌است.

وی با بیان اینکه تاریخ و محل برگزاری آزمون متعاقبا اعلام می‌شود، افزود: آزمون این دوره نیز عمدتا بر مهارت‌های تخصصی و اطلاعات کاربردی داوطلبان مبتنی خواهد بود و متقاضیان اخذ مجوز تاسیس باید از تجارب و دانش کافی علمی ‌و کاربردی در حوزه‌های مرتبط با حمل و نقل بین‌المللی کالا و ترانزیت برخوردار باشند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی تاکید کرد: قبول‌شدگان آزمون دوره‌های قبلی، اجازه شرکت در آزمون را نداشته و در صورت مشاهده یا گزارش چنین مواردی، وفق مقررات اقدام می‌شود.