وی افزود: اکنون با اضافه شدن سه پست جدید که هریک از دو منبع اصلی تغذیه می‌شوند، تعداد پست‌های برق مترو به ۱۳ پست افزایش خواهد یافت. در نتیجه نه تنها از فشار بار پست‌های قبلی کاسته خواهد شد، بلکه امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در خطوط مختلف تسهیل شده و اتکاپذیری خطوط نیز افزایش خواهد یافت. رضایی‌ملک با اشاره به اینکه برای احداث هر پست برق، زمینی در حدود ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ متر مربع در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: ساختمان اصلی هر پست برق، بخش‌های مختلف از جمله اتاق کنترل، اتاق تابلوها، بخش اداری، باتری‌خانه و اتاق GIS را شامل می‌شود.

وی افزود: با افتتاح ایستگاه‌های مذکور تا پایان اسفند و نیز پست برق اکباتان که پیش از این به بهره‌برداری رسیده بود می‌توان گفت توان جریان برق در خطوط مترو در سال ۹۸ حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است. به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، همچنین محمد شیری، مدیر فنی و مهندسی این شرکت با اعلام خبر تهیه نقشه یوتی‌ام (U T M) شعاع ۳۰۰ متری ۱۷۰ ایستگاه مترو با کمک شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران، سازمان فناوری اطلاعات و شرکت مترو عنوان کرد: یوتی‌ام (U T M) نقشه‌هایی است که مختصات یک ملک را با دقت سانتی‌متر روی کره زمین مشخص می‌کند. به همین دلیل امکان جابه‌جایی و تعارض ملکی در ارتباط با این زمین‌ها وجود ندارد.

وی افزود: در صورت موافقت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ردیف درآمدی جداگانه برای املاکی که در شعاع ۳۰۰ متری ایستگاه‌های مترو قرار دارند، اختصاص می‌یابد تا این درآمدها به‌صورت مستقیم به حساب شرکت مترو نزد خزانه به‌عنوان یک درآمد پایدار واریز شود. شیری با بیان اینکه این اقدام براساس مصوبه شماره ۲۷ سال ۹۸ شورای اسلامی شهر تهران تهیه شده است، گفت: براساس این مصوبه تمام درآمدهای حاصل از صدور پروانه برای زمین‌های اطراف ایستگاه‌های مترو و بی‌آر‌تی باید برای توسعه حمل‌ونقل عمومی انبوه‌بر توسط شهرداری تهران هزینه شود.وی با اشاره به اینکه از مجموع ۵۴۰ هزار پارسل موجود در شهر تهران ۷۵ هزار و ۵۵۰ پارسل در شعاع ۳۰۰ متری ایستگاه‌های مترو قرار دارد، خاطرنشان کرد: این مصوبه باعث شد مکاتباتی برای اختصاص ردیف درآمدی جداگانه برای املاکی که در شعاع ۳۰۰متری ایستگاه‌های مترو قرار دارند، انجام شود. در صورت موافقت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درآمد حاصل از این زمین‌ها به‌صورت مستقیم به حساب شرکت مترو نزد خزانه واریز می‌شود. مدیر فنی و مهندسی شرکت متروی تهران با اشاره به اینکه املاکی که در شعاع ۳۰۰ متری ایستگاه‌های مترو قرار دارند نیاز به ضوابط جداگانه شهرسازی نیز دارند، تاکید کرد: در نتیجه باید ضوابط خاصی برای این نقاط پیشنهاد، تدوین و پس از تهیه، سیر مراحل قانونی در کمیسیون ماده ۵ طی شود.