به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، در جلسه‌ای با حضور مشاور وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل و اعضای یک شرکت سرمایه‌گذار هندی ابعاد مختلف همکاری در خصوص راه‌آهن چابهار- زاهدان بررسی شد و در صورت توافق در سفر رئیس‌جمهوری به هند به امضای روسای جمهور دو کشور می‌رسد. اصغر فخریه‌کاشان آمادگی ایران برای این همکاری را منوط به شرایطی دانست و گفت: توافق اصلی روی مبلغ فاینانس این پروژه است که شرکت ساخت و توسعه با تشکیل کارگروه‌هایی در حوزه روسازی، زیرسازی و تجهیزات رقم نهایی را ارائه خواهد کرد.

مشاور وزیر در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: سند توافقات دو کشور در خصوص همکاری در این پروژه که شامل مشخصات فنی، فاینانس کل پروژه از سوی طرف هندی و نحوه تامین سرمایه است تهیه و ارائه شده است. فخریه‌کاشان با تاکید بر اهمیت همزمانی مذاکرات فنی و مالی اظهار کرد: باید توافق همه‌جانبه در حوزه فنی و مالی پروژه صورت گیرد و این سند طی سه روز آینده تهیه و ارائه شود. معاون وزیر راه و شهرسازی این خط ریلی را موجب توسعه کریدور ریلی شرق کشور دانست و عنوان کرد: عملیات اجرایی راه‌آهن چابهار- زاهدان هم‌اکنون در حال انجام است و در صورت این همکاری ایران خواستار مشارکت هند در زیرسازی، روسازی و علائم و سیگنالینگ این خط ریلی است. خیرالله خادمی در ادامه افزود: در حال حاضر بخشی از روسازی مسیر توسط پیمانکار ایرانی در حال انجام است که به‌منظور فاینانس برای تکمیل پروژه با هند وارد همکاری می‌شویم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تعیین سقف قیمت را در به سرانجام رسیدن این همکاری راهگشا دانست و گفت: قیمت‌های ارائه شده درکارگروه‌ها بررسی شده است که امیدواریم پیش از سفر رئیس‌جمهوری به جمع‌بندی برسیم. در پایان جلسه مقرر شد، در روزهای آینده نتیجه نهایی با بررسی در کارگروه‌ها اعلام شود و در صورت توافق تفاهم‌نامه امضا شود.