تبادل_زندانیان

به دنبال طرح مباحثی از سوی سخنگوی دولت درباره آمادگی ایران برای تبادل زندانی با آمریکا بدون هیچ پیش‌شرطی، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی بار دیگر درباره سیگنال‌های ضعیف مذاکره میان ایران و آمریکا نوشتند. وزیر امور خارجه کشورمان در مورد مذاکره با آمریکا، گفت که هیچ مذاکره‌ای در میان نیست. در همین زمینه وزیر امور خارجه آمریکا با همتای سوئیسی‌اش درباره تبادل زندانیان ایرانی‌ و آمریکایی صحبت کرد.

   شورای_نگهبان

انتقادات علی مطهری از عملکرد شورای نگهبان و نیز پاسخگویی سخنگوی این شورا به انتقادات، این هفته هم ادامه یافت و مطهری از کدخدایی خواست تا از مردم عذرخواهی کند. سخنگوی شورای نگهبان اخیرا گفته بود که برخی نمایندگان از کینه ردصلاحیت قانون تصویب می‌کنند. برخی از فعالان مجازی اصولگرا طرح چنین مباحثی در روزهای اخیر مجلس دهم را انتقام‌گیری به گفته آنها خائنان در مجلس از شورای نگهبان و مردم انقلابی دانستند!

   زلزله_تهران

واکنش‌های مجازی به زلزله نیمه‌شب تهران که ترس را به دل اهالی پایتخت آورد، این هفته هم ادامه داشت و کاربران در حالی که نگرانی‌های خود را از فعالیت گسل مشاء پس از ۱۹۰ سال می‌نوشتند، درباره خطرات در کمین زلزله ۷ ریشتری احتمالی در تهران مطالبی مطرح کردند. برخی کاربران موافق انتقال پایتخت نوشتند که زلزله پایتخت بدترین بحرانی است که می‌تواند رخ بدهد با پیامدهایی بزرگ‌تر از یک جنگ فراگیر.

  آمار_کرونا

لایو اینستاگرامی سعید نمکی با احسان علیخانی این هفته بسیار پربیننده شد. وزیر بهداشت در این گفت‌وگو از آمار کرونا در ایران دفاع کرد و آن را بسیار دقیق دانست. پیش از این برخی آمارهای اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت را غیرواقعی اعلام کرده بودند. در همین حال صحبت‌های علیخانی با وزیر بهداشت درباره ادرار شتر، روغن بنفشه، مصرف الکل و تریاک برای پیشگیری یا درمان کرونا هم واکنش‌های بسیاری برانگیخت.