من سینا یزدانیان، متولد سال ۱۳۶۳، فارغ‌التحصیل در رشته نرم‌افزار و یکی از بنیان‌گذاران تیم کمپ هستم. از سال ۸۲ در حوزه رشته تحصیلی خودم فعالیت داشتم، در اواخر سال ۸۹ همراه یکی از دوستان تصمیم گرفتیم یک کسب و کار شخصی راه‌اندازی کنیم که طی آن به اجرای پروژه‌های نرم‌افزاری پرداختیم که موفقیت‌آمیز هم بود. در سال ۹۲ که تب استارت‌آپ  بالا گرفته بود، کم‌کم وارد فضا شدیم و از چند شتاب‌دهنده دیدن کردیم و بنابر دلایلی از کسب و کار قبلی خارج شدیم.

ما به دلیل اینکه به‌صورت پروژه‌ای با مشتریان خارج از ایران همکاری می‌کردیم، با نرم‌افزارهای مدیریت پروژه آنلاین مثل basecamp، asana و... سر و کار داشتیم. بعد از مدتی که به یک نمونه داخلی از این نرم‌افزارها نیاز پیدا کردیم، یک نمونه اولیه راه‌اندازی کردیم. در سال ۹۵ که کار جدی‌تر شد، خانم ریحانه خزانه دارلو هم به‌عنوان بنیان‌گذار دوم در زمینه مدیریت پروژه به ما ملحق شد و در اردیبهشت ۹۶ تیم‌کمپ به‌طور جدی آغاز به کار کرد. تیم کمپ یک سرویس آنلاین مدیریت پروژه است و زمینه فعالیت آن حول ارائه خدمات کنترل پروژه و مدیریت پروژه است. نمونه‌‌های خارجی آن trello، asana و اصلی‌ترین رقیب داخلی تسکولو است که در حال فعالیت هستند ولی ما به دلیل تمرکز روی مفاهیم کنترل پروژه، کمی متفاوت‌تر کار می‌کنیم به‌طوری که سرویس‌های مشابه بیشتر متمرکز بر مدیریت تعاملات بین اعضای تیم هستند اما مفاهیم کنترل پروژه یک مرحله بالاتر از این مفاهیم است؛ یعنی ما علاوه بر فعالیت در حوزه مدیریت پروژه و مدیریت تیم (که نمونه‌های مشابه ما هم ارائه می‌دهند) بر روی ابزارهایی تمرکز می‌کنیم که مدیران واحدهای مدیریت پروژه سازمان‌های بزرگ نیاز دارند مثل: گزارش‌های تحلیلی و آماری، مدیریت سبد پروژه و …

در حال حاضر تیم شامل ۵ خانم و ۲ آقا است. پایه تیم کمپ بر محور آموزش کارآموز است؛ ما طبق تجربه‌هایی که در آموزش کارآموز و تبدیل آنها به نیروی حرفه‌ای در کسب و کار قبلی داشتیم، در تیم کمپ هم تمام اعضای تیم چه در حوزه فروش و چه در حوزه فنی را با جذب کارآموزان مستعد آغاز کردیم که در حال حاضر به‌عنوان نیروی تمام‌وقت در حال فعالیت هستند. ما برخلاف رقبا ارائه رایگان خدمات نداریم، به دلیل اینکه قسمتی از بازار را هدف گرفته‌ایم که مشتریان از فاز تیم‌های کوچک استارت‌آپی خارج شده‌اند و می‌دانند برای رفع نیاز خود باید هزینه کنند و به دلیل گستردگی پروژه‌ و تیم‌شان قادر به پرداخت هزینه هستند.

هدف ما ورود به قسمتی از بازار مدیریت پروژه است که در حوزه کاری مجموعه‌های فعال در حال حاضر وجود نداشته باشد و قسمتی که انتخاب کرده‌ایم در حوزه تلکام است. حدس ما این است که تا آخر امسال بین ۲۰ تا ۲۵ درصد سهم این بازار را در اختیار بگیریم؛ کما اینکه در حال حاضر هم در همین حوزه مشتریان خوبی داریم مثل: هلدینگ پیشگامان، شرکت فکور و.. که از همکاران اپراتورهای اصلی کشور هستند.

عمده تمرکز ما در بازاریابی و معرفی تیم کمپ به بازار، بر خلق ارزش است؛ که در این راستا پادکست و وبینارهایی درحوزه مدیریت پروژه ارائه داده‌ایم که در این وبینارها بر معرفی ارزش حاصل از استفاده‌ از این ابزارها ازجمله ابزار خودمان تمرکز داشتیم.

Ecomotive.ir