وینداد دارای یک بانک قرارداد است که در آن نمونه قراردادهای کاربردی همراه با آموزش ماده به ماده در حوزه‌های مختلف مانند مدیریت مالی کسب‌و‌کار، لیست قراردادهای خرید و فروش، قراردادهای مشارکتی، قراردادهای سرمایه‌گذاری و... وجود دارد که کسب‌و‌کارها می‌توانند از آن استفاده کنند. از دیگر سرویس‌های ما تنظیم اختصاصی قراردادها است. این حالت زمانی است که شرکت‌ها به یک قرارداد اختصاصی نیاز داشته باشند که مراحل صفر تا صد آن به‌صورت آنلاین تنظیم می‌شود. سرویس دیگر وینداد بررسی قرارداد است؛ زمانی که سازمان‌ها با شرکتی در حال تعامل و بستن قرارداد هستند، قرارداد را برای ما ارسال می‌کنند و ما آن را بررسی می‌کنیم که آن را اصلاح یا بازنویسی کنیم. سرویس دیگر ما، مشاوره حقوقی آنلاین است که به‌صورت تلفنی و حضوری در حوزه‌های مختلف مانند: سرمایه‌گذاری، بیمه و مالیات، مباحث مالکیت فکری و... ارائه می‌شود. سرویس دیگر ارزیابی حقوقی هوشمند است؛ یعنی شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار، گزارش‌هایی در راستای وضعیت کسب‌و‌کار فعلی یا کسب‌و‌کاری که قصد راه‌اندازی دارید، دریافت می‌کنید. سرویس دیگر ثبت پتنت آمریکا (حق اختصاصی که به یک اختراع تعلق دارد) است که ثبت پتنت‌های بین‌المللی را کاملا به‌صورت آنلاین انجام می‌دهیم.

 تمام این سرویس‌ها در بستر پلت‌فرم وینداد است که این پلت‌فرم را خودمان به‌صورت بهینه شده طراحی کرده‌ایم و همین باعث شده ۸۰ درصد هزینه‌های ما کاهش و سرعت خدمات  افزایش پیدا کند. در نتیجه با توجه به کاهش هزینه‌ها می‌توانیم خدماتمان را با قیمت پایین‌تری عرضه کنیم. البته ۹۰ درصد بازار حقوقی در ایران و جهان به‌صورت آفلاین و سنتی است که البته وضعیت آنلاین شدن این صنعت رو به رشد است.حجم بازاری که ما با آن سر و کار داریم ۲۵۰ هزار کسب‌و‌کار است که ما هدفمان رسیدن به ۳ تا ۵ درصد از آنها در مدت سه سال آینده است تا بتوانیم آنها را به مشتریان فعال خودمان تبدیل کنیم.

مزیت رقابتی ما نسبت به استارت‌آپ‌های مشابه آن است که آنها به‌صورت تخصصی در حوزه خاص فعالیت ندارند و در اغلب حوزه‌ها مانند ملک، کیفری، خانواده و... سرویس می‌دهند؛ ولی وینداد به‌طور تخصصی راهکارهای حقوقی مراحل مختلف راه‌اندازی کسب‌و‌کار را ارائه می‌دهد. در استارت‌آپ‌های مشابه، صرفا وکیل به کاربر معرفی می‌شود؛ ولی ما در سه لایه تجربه کاربری استفاده از خدمات حقوقی را تغییر دادیم؛ در لایه سرویس‌ها با تخصصی کردن سرویس‌هایمان، در لایه محصول با استفاده از پلت‌فرمی که کار را سرعت می‌بخشد و در لایه پشتیبانی مشتریان پیگیر روند پیشرفت مشتریانمان هستیم. (برخلاف کسب وکارهای دیگر که کاربر باید پیگیر باشد.)

در مسیر کسب‌و‌کارمان با چالش‌ها و موانع زیادی روبه‌رو بوده‌ایم؛ اما در حال حاضر مساله چالش برانگیز وضعیت اقتصادی است. شرکت‌ها و کاربران با کمبود پول مواجه شده‌اند و خدمات حوزه حقوقی نیز از ابتدا هزینه‌بر بوده است؛ از طرف دیگر سرمایه‌گذاری‌ها هم در این حوزه کمتر صورت می‌گیرند و بزرگ‌ترین چالش حال حاضر ما کم بودن سرمایه هم از جانب مشتری و هم سرمایه‌گذار است.

Ecomotive.ir