شهر شیراز خاستگاه هنرهای سنتی چون خاتم، کاشی هفت‌رنگ و قلم‌زنی است و دیگر هنرهای دست‌ساز این شهر نیز همواره مورد توجه گردشگران قرار داشته و شهرت ملی و جهانی دارند. اکنون همین ظرفیت‌ها دلیل بر تهیه و تکمیل پرونده شیراز برای ثبت در شورای جهانی صنایع‌دستی شده است.طبق اعلام مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، هم‌اکنون در شهر شیراز بیش از ۸۰ رشته صنایع‌دستی فعال است که قابلیت ثبت در فهرست جهانی را دارند. با تحقق این امر توجه مخاطبان و رشد سطح کیفی محصولات، افزایش فروش و ارزآوری بیشتر، رفع بیکاری، ارتقای زیرساخت‌های تولیدی و توجه بیش از پیش به حوزه آموزش اتفاق می‌افتد. شیراز دارای ۲۰ هزار صنعتگر و هنرمند است و تاکنون ۱۳هزار پروانه تولید انفرادی و کارگاهی برای آنها صادر شده است. تیر امسال شیراز به‌عنوان «شهر ملی صنایع‌دستی» به ثبت رسید و در صورت تایید مراحل ثبت توسط ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی تا آخر امسال شیراز به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی معرفی می‌شود.

  گردشگری فضایی در یزد

ایجاد نخستین پارک گردشگری فضایی در بافت تاریخی یزد در دستور کار قرار گرفت. پارک‌های فضا‌پایه فرصتی برای رونق صنعت گردشگری در این حوزه و بستری برای تحقیقات علمی محققان است که پیشرفت در هر دو ظرفیت بالقوه پارک‌های فضاپایه، موجب پیشرفت اقتصادی کشور است. گردشگری فضایی مدتی است موردتوجه گروهی از توریست‌های بین‌المللی برای سفر به کشورهای دارای این ظرفیت قرار گرفته است. استان یزد به واسطه آسمان پاک و جذابش و به دلیل برخی زیرساخت‌های موجود مانند آسمان صاف در مناطق بیابانی، ظرفیت این را دارد که به‌عنوان منطقه‌ای برای جذب گردشگر و گردشگران خاص نجوم انتخاب شود.

  فراخوان سرمایه‌گذاری در گردشگری اصفهان

متولی بازار گردشگری اصفهان، بیش از ۳۰۰ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در مناطق مختلف این استان را در کنار ارائه بیش از ۷۰ بسته پیشنهادی سرمایه‌گذاری به متقاضیان ورود به این بازار معرفی کرد. در حال حاضر بیش از ۳۷۱ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری با سرمایه بخش خصوصی به ارزش بیش از ۳ هزار میلیارد تومان در پهنه استان اصفهان در حال اجراست.

  ۶ سایت گردشگری در اردبیل

یک مقام دولتی در حوزه محیط زیست در استان اردبیل اعلام کرد: اردبیل با داشتن قابلیت‌های بسیار خاص و متنوع زیستی و طبیعی می‌تواند جاذب گردشگران بسیاری از سراسر جهان شود. به همین منظور ما در استان اردبیل حاضر به معرفی و همکاری در ۶ سایت از جمله دریاچه نئور و تالاب‌های مغان و همچنین کوه سبلان برای جذب گردشگران هستیم.