طبل تو خالی!

 بخارا

جردن

تعطیلات که می‌شه احساس لارج بودن و ولخرجی همه‌گیر می‌شه و در این ایام من فقط دنبال لاکچری بازی هستم‌ و گشتم اینجا رو پیدا کردم که با حضرت دوست بریم و دلی از عزای هرچه نکوست دربیاریم!

رفتیم و خب جا پارک بد نبود اما راحت هم نبود (اون‌جا پر از رستوران‌های خوبه و طبیعیه که جا پارک پیدا نشه و از قبل اینو بدونید خوبه).

داخل که شدیم گفتیم شاید اشتباه اومدیم، نمایشگاه وسیله‌های سنتی‌ای چیزیه! بعد دیدیم که نه همون رستوران بخاراست که ما تنها مشتری‌اش هستیم!

حالا خسته ‌و گرسنه هستیم و‌ منم طبق معمول سرم درد می‌کنه، کی حال داره بره جای دیگه! بعد نشستیم و سفارش دادیم. من رفتم سرویس بهداشتی و خوب و تمیز و دوست داشتنی بود. دم ورود به مهماندار گفتیم اگر ژلوفن داره بیاره، و ایشونم دم غذا آوردن اطلاع دادن که نداریم! از همین تریبون از ایشون تشکر می‌کنم! سرعت عمل، سرویس‌دهی و همدردی‌شون عالی بود! کاش می‌ذاشت می‌رفتیم خونه زنگ می‌زد، اون موقع هم مطمئن می‌شد سالم رسیدیم خونه و هم اطلاع می‌داد قرص ندارن! بعد غذا رو سفارش دادیم و منتظر شدیم تا برا‌مون بیارن. منو رو نگاه کردیم‌ و تصمیم گرفتیم که یک غذا و یک پیش‌غذا و نوشیدنی مخصوص بخارا رو سفارش بدیم و همینا رو هم به مهماندار بخارا گفتیم.

پیش غذای بدی نبود، یک سالاد ساده و معمولی بود. غذا که کلی پولش رو دادیم ‌و مهماندار هم تایید کرد که خوبه، قورمه پلو بود (پلو ماهیچه) روی ظرف رو با یه خمیری پوشونده و گذاشته بودن تو فر که ما رو کلی هیجان‌زده کرد و درش رو که باز کردیم یک بوی بدی از گوشت زد به دماغم که، منی که عاشق گوشت هستم نتونستم بخورم و اصلا خوشم نیومد.به هر قیمت که نباید یک غذای جدید ارائه بدیم! گوشت عزیز و برنج دلپذیر رو با کلی مغز و ادویه مطلوب زدن به هم و یک چیز افتضاح درست کردن و گذاشتن جلوی مشتری! هرچیز خوشمزه رو که با هم ترکیب کنی خوب درنمیاد! من خودم یه بار یک مقبوله پلویی درست کردم که یک کیلو آجیل و یک تپه گوشت ریختم توش و مزه‌اش به انگشت کوچیکه استانبولی هم نمی‌رسید اما خب منم دیگه برای خودمون هم نپختمش که حالا بخوام بذارم جلوی کسی و یا جلوی مشتری! نوشیدنی بخارای بیست تومنی‌شون هم خیلی بی‌مزه بود. کلا این حرف رو تا حالا برا هیچ رستورانی نزدم اما بخارا بودنش چه فایده‌ای داره؟ مشتری هم که نداره، من جای مدیرش باشم جمع می‌کنم و صحنه رو برای جوانترها خالی می‌کنم! و شایدم تا حالا ایشون جمع کردن، ولی اگر نکرده امیدوارم که حداقل کمی کیفیت رو بالاتر برده باشه.