لی‌شاو‌کی لی شاو کی، تاجر و سرمایه‌گذار بزرگ املاک، در ژانویه 1928در چین به دنیا آمد. او که خانواده‌ای فقیر داشت، در 20 سالگی و درحالی‌که کمتر از هزار دلار هنگ‌کنگ در جیبش داشت، به هنگ‌کنگ رفت.

لی شاو امسال به‌دلیل کهولت سن، خود را از ریاست شرکت بازنشسته کرد و هدایت آن را به دو پسرش سپرد. او هنگام بازنشستگی، ثروتمندترین فرد هنگ‌کنگ شناخته شد. لی در مصاحبه‌ای اعلام کرد همچنان در تصمیم‌گیری‌های مهم شرکت دخالت می‌کند و مشاوره می‌دهد. او اضافه کرد: «در سال‌های اخیر، به تدریج نقش خودم را کمرنگ کرده‌ام و خیلی از کارها را دو پسرم انجام  می‌دهند. وقت آن رسیده بیشتر به خانواده و امور خیریه‌ام رسیدگی کنم.»

با وجود ثروت و میراثی غیرقابل باور، لی فردی بسیار فروتن و دست و دلباز است. حمایت او از علم و تحصیل بسیار معروف است. در سال ۲۰۰۷ لی شاو ۵۰۰ میلیون دلار به دانشگاه هنگ‌کنگ و ۴۰۰ میلیون دلار به دانشگاه علم و تکنولوژی این کشور کمک کرد. همچنین در سال ۲۰۰۵، او پروژه‌ای به ارزش ۳۳۰ میلیون یوآن در چین برای آموزش به کشاورزان راه‌اندازی کرد.لی شاو ۲۶ سال در یک آپارتمان دنج زندگی کرد و در سال ۲۰۱۰ در ۸۲ سالگی در نهایت تصمیم به یک تغییر گرفت. او ۸۲/ ۱ میلیارد دلار هنگ‌کنگ برای خرید زمینی هزینه کرد تا خانه رویایی خود را که درحال‌حاضر یکی از گران‌ترین املاک دنیا است، بسازد.امسال، در ۹۱ سالگی، لی شاو کی اعلام کرد که پس از سال‌های ریاست و مدیریت شرکت هندرسون، از سمتش استعفا می‌دهد و آن را به دو پسرش پیتر لی کا کیت و مارتین لی کا شینگ می‌سپارد.