اسپوتنیک گزارش داد، گریس منگ، همسر منگ هونگوی که چینی است و سابقا رئیس اینترپل بود در بیانیه‌ای گفت: اینترپل از حفاظت و کمک به خانواده من ناکام ماند و در اقدامات بین‌المللی اشتباه کشور چین همدستی داشت. با وجود تهدید اینترپل برای حفظ سکوت، من اعلام می‌کنم که علیه اینترپل در دادگاه دائمی داوری در لاهه روند حقوقی آغاز کرده‌ام.

به گزارش روزنامه سوث چاینا مورنینگ پست، هدف از این اقدام قضایی این است که مشخص شود آیا پلیس بین‌الملل از وظایفش نسبت به این خانواده تخطی کرده است یا خیر. اینترپل اما اتهامات منگ را "بی‌اساس" دانسته و تاکید دارد این فرایند محرمانه باقی می‌ماند.

اینترپل در بیانیه‌ای اعلام کرد: اینترپل با هیچ تلاشی از سوی شاکیان و نمایندگان آن‌ها برای رسیدگی به این موضوع در مطبوعات اقدام نخواهد کرد، به جز آنکه توجه کند که شاکیان و نمایندگان آن‌ها ظاهرا این مساله را در نظر نمی‌گیرند که راه‌های قانونی آن‌ها ناکافی است.    

رئیس وقت اینترپل سپتامبر گذشته پس از سفر از فرانسه، مقر این نهاد به چین ناپدید شد و همسرش اوایل اکتبر گزارشی از ناپدید شدن او داد. مقام‌های چین بعدا گزارش‌ رسانه‌ها را تایید کردند که منگ پس از ورود به چین به ظن فساد بازداشت شده است. این مقام سابق ارشد اینترپل اواخر ژوئن به دریافت بیش از دو میلیون دلار رشوه اذعان کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.