اردوغان

اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه درباره شنیدن صداهای ناهنجار از داخل ایران واکنش‌های زیادی در فضای مجازی برانگیخت. برخی کاربران نوشتند که اردوغان می‌خواهد تا صدای اعتراضات در ایران علیه دخالت نظامی در سوریه خفه شود. بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه هم در میان نیروهای ارتش این کشور اردوغان را دزد دانست و گفت: «اردوغان کارخانه، گندم و نفت ما را دزدیده و امروز می‌خواهد خاک ما را هم بدزدد.»

  اعتراضات_لبنان

همزمان با افزایش اعتراضات در لبنان و انتشار اخباری درباره اصلاحات اقتصادی در این کشور، تصاویری از ناآرامی‌ها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد که با دیگر اعتراضات مردمی در سراسر دنیا متفاوت بود. از قلیان‌کشی در صف تظاهرات گرفته تا گرفتن عکس‌های سلفی در مقابل دود و آتش حسابی توجه کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرد. به خصوص آن که بخشی از این تظاهرات با رقص و شادی خیابانی همراه بود.

  تعلیق- جودو

این هفته فدراسیون بین‌المللی جودو عضویت فدراسیون جودو ایران را به حالت تعلیق درآورد. رئیس فدراسیون جودو در واکنش به تعلیق دائمی جودو گفت که تعلیق جودوی ایران اقدامی ظالمانه بود و ما یک قدم از مواضع نظام عقب‌نشینی نمی‌کنیم.برخی از کاربران نوشتند که سعید مولایی با ادعای کذبی که تعلیق فدراسیون ایران را به‌دنبال داشت ظلم بزرگی در حق ورزشکاران و جوانان این رشته در کشور مرتکب شد.

  منشی_زن

در این هفته تصویر یک ابلاغیه درباره ممنوعیت به‌کارگیری منشی زن در برخی از ادارات دولتی برای مدیران به نقل از روزنامه خراسان در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد که اگر چه از سوی رحمانی فضلی، وزیر کشور تکذیب شده اما توجه کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرد. برخی کاربران با انتقاد از سیاست‌های دولت روحانی و عدم به‌کار‌گیری وزیر زن طبق وعده‌های رئیس‌جمهور نوشتند که در این دولت زنان جایگاهی ندارند.