تجربه یک حس خوشایند

  لئون

سام سنتر

برای بار چندم رفتم لئون. سرما خورده بودم و با مادرم رفتیم که اون حوالی یه سوپ بخوریم و من به یاد خاطرات خوبم پیشنهاد کردم بریم لئون. سام سنتر به‌رغم جاذبه‌های خودش برای شخصی مثل من عموما تو طبقه هشت خلاصه می‌شه.

لئون تو لیست شیش رستوران برتر تهران جای گرفته. این رو با یک بار تجربه و نگاه کردن به کسانی که روی صندلی‌های اون جا گرفتن می‌شه تشخیص داد. مهمان‌های خارجی شرکت‌های مختلف یا بیزینس‌من‌های مهم کشورمون و...

‌‎هر بخش سالن رو یک مهماندار مدیریت می‌کنه و مزیت این مساله اینه که از لحظه ورود تا به آخر شما فقط با یک نفر صحبت می‌کنید و اون شما رو راهنمایی می‌کنه و با ذائقه و روحیات شما عمیق‌تر آشنا می‌شه.

‌‎همه مهماندارها بسیار آرام، شیک‌پوش و مودب هستن. وقتی از ذائقه‌تون براشون صحبت می‌کنید و اونها شما رو راهنمایی می‌کنن، بعد از هر انتخاب این اطمینان رو به شما می‌دن که اگه خوشتون نیاد براتون عوض می‌کنیم. شاید از هر صدنفر یکی هم این کار رو نکنه، اما بیان این مطلب یک حس خوشایندی به انسان می‌ده.

‌‎دوتا سوپ یکی قارچ و یکی سبزیجات انتخاب کردیم. با یک زمان‌بندی مناسب سوپ‌ها به روی میز ما اومد. ظرف‌های خاص و چشم‌نواز لئون و طراحی ساده اما بسیار شیک، تو این سفارش ما هم خودش رو نشون داد. سوپ قارچ بسیار خوشمزه بود و البته من قبلا هم اون رو تیست کرده بودم؛ خاطره‌اش خوب یادم مونده چون فردای اون شب وقتی صورتحساب رو نگاه کردم متوجه شدم سوپ قارچ من رو حساب نکردن؛ با رستوران تماس گرفتم و با خانومی که تلفن من رو جواب داده بود صحبت کردم و ایشون رو در جریان گذاشتم. ایشون به قدری با روی خوش با من برخورد کرد که شوکه شدم، بدون لحظه‌ای تامل و مکث گفتن: اصلا اشکالی نداره شما مهمان رستوران ما بودید! هرچقدر اصرار کردم که پول رو واریز کنم قبول نکردن. این رفتار و برخورد چیزی نبود که به سادگی از یاد بره و البته همیشه محرکیه برای مجددا برگشتن به اون فضا.

‌‎سوپ سبزیجات، اونم به این شکل رو فقط تو لئون خوردم؛ بسیار خوشمزه، متفاوت و دوست‌داشتنی بود. برخلاف سوپ‌هایی که تمام محتویات اون هویداست، قشنگ همه چیز حل شده و به شکل یک محلول صاف سبز رنگ در اومده بود که خوردنش علاوه بر لذت‌بخش بودن، راحت هم بود. بچه‌تر که بودم تو کتاب آداب معاشرت نحوه خوردن سوپ و استفاده از قاشق‌اش رو نوشته بودن و من همیشه فکر می‌کردم با سوپ‌های ما این کار ممکن نیست ولی می‌بینیم که امروز شکل صحیح و بین‌المللی سوپ تو کشور ما هم رایج شده.