به وقت شام دیر وقت

خیابان کریم خان

نان داغ، کباب داغ

 خیلی وقتا پیش میاد که ما با دوستامون می‌زنیم بیرون و میگیم امشب میخوایم فقط تفریح کنیم و خوش بگذرونیم و ما هم چند شب پیش یه همچین تصمیمی گرفتیم که امشب ملاحظه هیچی رو نکنیم و با صدای بلند آهنگای قدیمی شیش و هشت گوش کنیم و هرچی دلمون خواست بخوریم و خیلی عاقلانه فکر نکنیم که رژیم غذایی چی و این‌ها!

خونه شام خوردیم و بعد رفتیم بیرون، بستنی خوردیم. بعد از اونجا دیگه بستنی سنگین بود حالا دلمون آب آلبالو می‌خواد بزار بریم سان استار (یه آبمیوه فروشیه تو پاسداران) آب آلبالو بخوریم آب آلبالو اونجام کم بود یعنی ما سه نفر بودیم یک و نیم لیوان بود گفتیم یک و نیم لیوانم ترکیب کنه با آب انار و بعد اونم خوردیم دیدیم عه! ضعف کردیم که؟ حالا چیکار کنیم چیکار نکنیم، یه آن احساس کردیم دلمون دل و جیگر می‌خواد، دیگه توی اون ساعت که یازده و نیم داشت می‌گذشت امید نداشتیم بتونیم جایی رو پیدا کنیم که روز شنبه (آخه آخر هفته پنجشنبه جمعه نبود که بگیم شهر بیشتر از این حرفا بیداره و بیشتر از روزای عادی مغازه‌ها رو باز نگه می‌دارن که) ما بتونیم در واقع بریم و یه چیزی بخوریم.

هر جا که به ذهنمون رسید و معروف بود فکر کردیم که اینا الان باز نیستن، توی مسیر خونه گفتیم بزار بریم هفت‌تیر شب‌های تهران که شب‌های تهرانم بسته بود، من گفتم بریم دور میدون ولیعصر دور بزنیم ببینیم که چطور می‌شه اینور اونور ولیعصر چشمام دنبال نان داغ کباب داغ بود که یهو دیدم اون دست خیابون یه جایی بازه رفتیم اونجا. پرسیدم آقا تازه‌اس؟ اگه جیگر تازه نباشه واقعا باعث مسمومیت سنگینی می‌شه که گفت آره تازه‌اس. سفارش دادیم بهش و جیگر و چربی و قلوه و اینها. مزه‌شون هم متوسط بود فقط اونوقت شب باز بود و خیلی‌هم خوش رو بودن اما چربی رو یه‌جوری سوزونده بود که از روی سیخ جدا نمیشد.

ولی تنور داشت و نون تازه هم می‌پخت و ما در ادامه یه چند سیخ دیگه هم اضافه کردیم به سفارشمون، خوردیم و هوسمون برطرف شد ولی بازم تاکید می‌کنم که می‌خوام دوباره برم اونجا. خوشحال شدم از اینکه یه سری از جاها یه ذره دیرت هم باز هستن. واقعا خیلی راحت نیست که انقد راحت جا پیدا کنیم از ساعت یازده و نیم به بعد تو شهری مثل تهران و به‌نظر من یه فکری باید برای مجوز این جور جاها بکنن که انقد سخت بتونیم یه ساعتی از شب دنبال اینجور جاها بگردیم که یه چیزی بخوریم حالا به هر حال دستشون درد نکنه قیمت‌ها هم مناسب بود و از جاهای دیگه ارزون‌تر بود، ولی خب کیفیت پایین بود.

اگه یه موقع دل و جیگر دلتون خواست از ما عاقل‌تر باشید و زودتر از ما یادتون بیفته و برید شب‌های تهران یا هر جای خوب دیگه که خودتون می‌دونید و من بلد نیستم.