مشتری مدار مثل راش

راش کیک

عظیمیه

تعاریف خوبی از مشتری‌مداری و مشتری‌محوری داریم ولی هیچ حس خاصی به من نمیده تا نمود واقعی ازش نداشته باشم. یعنی این شعارا باید یه نمودی داشته باشه تو کسب یک بنگاه اقتصادی. حالا اینم یه خاطره و گزارش از یکی از جاهای مشتری‌محور.

یه روز داشتم از عظیمیه رد می‌شدم که برم خونه خواهر، گفتم: یه کیکی بخرم برای خواهرزاده‌ام که خوشحالش کنم،خیلی وقت بود پیششون نرفته بودم؛ اونم عاشق تولد گرفتن! دیگه چی بهتر از کیک؟

یه قنادی با تابلوی بزرگ رو‌ همیشه می‌دیدم سر راه رفتم همون‌جا. کیک راش معروف با همون تابلوی سوپر بزرگش!

بیرونش شیک بود. داخل هم ساده و متوسط السایز! وقتی رفتم، داخل رفتار مودبانه‌شون و پذیرایی گرم صاحبان و کارکنان کیک راش توجه ام رو جلب کرد؛ با سادگی و تمام وجود سعی در حفظ رضایت مشتریان حاضر در مغازه، یا مشتریان پای تلفن داشتند؛ خیلی به دلم نشست که در عین سادگی و بدون تشریفات خاص، خیلی صمیمانه به فکر حل مساله مشتری بودن. رو ‌در و دیوار هم چندتا مدرک کیفیت اینا زده بودن و خواسته بودن بگن ما کار درستیم! باشه بابا!

ساعت ۴۵ :۱۰ شب بود ولی کارکنان اون‌جا، با آرامش پای تلفن، سعی در آروم کردن یه مشتری داشتن که گویا استرس مراسم تولد بچه‌اش رو که فردا قرار بود اجرا شه، داشت؛ صاحب قنادی سعی در آروم کردن خانم ‌داشت؛ با توجه کافی همه اطلاعات رو می‌داد و اطمینان می‌داد که همه چی کاملا خوب پیش میره،حتی خانم رو پشت خط نگه داشت و از آشپزخونه قنادی تمام جزئیات سفارش خانم رو پرسید، کار خودمو ول کرده بودم و داشتم مسیر این اتفاق رو دنبال می‌کردم.

اون سفارش مختصر خیلی سود مادی نمی‌تونست داشته باشه، ولی اون چیزی که برای این مجموعه اهمیت داشت رضایت و آرامش خاطر مشتری‌شون بود و واسه همین توجه‌ام جلب شده بود.

من سه ساله از این مجموعه خرید می‌کنم، ساکن کرج نیستم اما کیفیت و مشتری‌مداری مجموعه کیک راش عظیمیه واقعا خوبه و سفارش‌های کرج رو از اونجا میدیم و حالا نخوام اغراق مسخره بکنم که کارهای تهرانمونم از اونها می‌گیریم! نه، ولی خب اگه شعبه تهران‌شون بهمون نزدیک بود و اونا هم همین رفتار رو می‌داشتن چرا که نه؟

تولد خواهرزاده‌هامو همیشه با همکاری اینجا می‌گیریم،هفته گذشته هم تولد دنیز رو با تم اسب تک‌شاخ (یونی کورن) گرفتیم و کیک و دسر‌های ژله‌ای و کاپ کیک‌های رنگی سفارش دادیم، مزه و کیفیت عالی بود.

دیزاین و ترکیب رنگ‌ها هم هنرمندانه بود فقط چشم‌های اسب تک‌شاخ کمی عصبانی بودند که اونم شاید نمونه‌ خواهرزاده ما ایراد داشت دقیق نمی‌دونم.

شعبه‌های داخل کرج ۴ تا هستن و پنجمی تو راهه گویا، اینا رو تو معطلی سفارش روی دیوارا دیدم.