رئیسی

با تایید ریاست قریب‌الوقوع حجت‌الاسلام رئیسی بر قوه قضائیه از سوی اژه‌ای، کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به این خبر واکنش نشان دادند. در این میان برخی از کاربران با تشکیل هشتگی با نام #خدمت_صادقانه درباره فعالیت‌های رئیسی در دوران تولیت او برآستان قدس رضوی نوشتند. از طرفی محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب مجلس هم درباره خوش‌بینی برخی قضات دادگستری نسبت به مدیریت جدید قوه قضائیه توییت کرد.

  پالرمو

 این هفته موضوع تصویب لایحه پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام یک بار دیگر همچون هفته‌های گذشته به یکی از مباحث شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد. نامه اصلاح‌طلبان به مجمع، اظهارات کدخدایی درباره برگزاری رفراندوم و نیز درخواست ظریف در کمیسیون مستقلین مجلس برای تصویب لایحه در مجمع، موضوعاتی بود که همچون گذشته در فضای مجازی میان موافقان و مخالفان لوایح چهارگانه مناقشه‌برانگیز شد.

  جاسوسی

این هفته کریمی قدوسی نماینده مشهد یک بار دیگر در رشته توییت‌هایی اطرافیان رئیس‌جمهور را متهم به جاسوسی کرد و گفت که نهادهای امنیتی نباید سفر بشاراسد را به اطلاع رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه می‌رساندند. او سپس مدعی شد که سکوت و عدم موضع‌گیری مخاطبان خاص او به معنی تایید مواضعش است! معاون حقوقی رئیس‌جمهور پیش‌تر گفته بود که شکایت از  کریمی قدوسی تاکنون راه به جایی نبرده است.

  اینس‌تکس

درحالی‌که سخنگوی وزارت‌خارجه از سفر هیات اروپایی مسوول «اینس‌تکس» درآینده نزدیک به تهران خبر داد، پایگاه اطلاع‌رسانی (khamenei.ir) بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم  انقلاب را در نماهنگ «معطل اروپا نمانید» منتشر کرد. ایشان تیر ماه ۹۷ در دیدار هیات دولت، در این بیانات با انتقاد از گره‌زدن مشکلات اقتصادی کشور به اموری که خارج از اختیار کشور خودمان است مانند برجام و بسته اروپایی چنین کاری را خلاف منافع کشور دانستند.