چگونه برای سفر برنامه‌‌ریزی کنیم؟

۱- مقصدتان را انتخاب کنید: پیش از هر چیز باید بدانید که دوست دارید کدام مقصد را برای سفر خود برگزینید. یکی از فاکتورها برای انتخاب مقصد می‌تواند این باشد که تاکنون به آنجا نرفته باشید یا آنکه آن مقصد در نوروز کمتر شلوغ می‌شود. برای انتخاب یک مقصد سفر، بودجه مدنظر خود را نیز دخیل کنید.

۲- وسیله حمل و نقل سفر را انتخاب کنید: هر کدام از وسایل نقلیه، یک امکان را برای طراحی و برنامه‌ریزی سفر به شما می‌دهند. سفرهایی که با خودروی شخصی انجام می‌شود، احتمالا دست شما را برای بازدید همه جاذبه‌های یک مقصد بازتر می‌کند. البته، چنانچه با اتوبوس، قطار یا هواپیما راهی مقصد نوروزی خود هستید نیز می‌توانید با تورهای محلی راهی بازدید از جاذبه‌ها شوید.

۳- جاذبه‌های مورد علاقه‌تان را مشخص کنید: هر مقصدی که انتخاب می‌کنید ممکن است جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری داشته باشد که شما احتمالا نخواهید توانست همه آنها را ببینید. پس آن دسته از جاذبه‌هایی را که علاقه دارید، ببینید و روی نقشه مشخص کنید.

۴- مسیر طراحی کنید: زمانی که جاذبه‌ها را روی نقشه مشخص می‌کنید، عملا بهتر می‌توانید راه دستیابی به آنها را تعیین کنید. به این ترتیب، شکل کلی سفر شما ایجاد می‌شود.

۵- محل اقامت را تعیین کنید: وقتی مسیر سفرتان مشخص شده باشد، با تخمین زمانی که در هر کدام از جاذبه‌ها حضور خواهید داشت، می‌توانید متوجه شوید که هر شب برای اقامت در کدام شهر خواهید بود. نام و راه‌های ارتباطی انواع مختلف مراکز اقامتی در اینترنت قابل جست‌وجو است و از این طریق می‌توانید مراکز اقامتی را رزرو کنید.

۶- دیگر خدمات مورد نیاز را بررسی کنید: دست آخر نیز می‌توانید با جست‌وجو در شبکه‌های اجتماعی از نظرات دیگران برای انتخاب خدمات سفر آگاه شوید.