رقابت هوشمند در زمان

  ساعت جدید آنر

به تازگی گواهی بلوتوث برای ساعت هوشمند جدید آنر صادر شده است. بر اساس اطلاعات به دست آمده این‌بار سازندگان قصد دارند از چیپ‌های مدیاتک استفاده کنند. پیش‌تر این کمپانی  ساعتی جدید به نام واچ مجیک را معرفی کرد که می‌توان آن را در نسخه تضعیف‌شده هوآوی و اچ‌جی‌تی در نظر گرفت. حالا هم به نظر می‌رسد با صدور گواهی Bluetooth SIG برای ساعت هوشمند جدید آنر، یک محصول تازه‌نفس در آستانه رونمایی است.

به نظر می‌رسد این دستگاه با پشتیبانی از استاندارد Bluetooth ۴.۰ Low Energy به دست کاربران خواهد رسید. این موضوع نشان می‌دهد ما با چیزی متفاوت از دستبند هوشمند آنر بند ۴ رو‌به‌رو هستیم. موضوع جالب دیگر، توسعه ساعت هوشمند جدید آنر بر پایه پلت‌فرم مدیاتک است. این در حالی‌ است که اغلب سازندگان از چیپست‌های شرکت کوالکام استفاده می‌کنند چرا که این کمپانی آمریکایی سهم قابل‌توجهی از بازار چیپ‌های مخصوص گجت‌های پوشیدنی را در دست دارد. با این حساب، هوآوی و آنر در حال آزمایش سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مختلف هستند.

به عنوان نمونه، هوآوی واچ GT از طراحی نوآورانه چیپست دوگانه بهره برده و یک چیپ دیگر با مصرف انرژی فوق‌العاده پایین، مسوولیت پردازش اغلب کارهای ابتدایی را بر عهده دارد. این سیستم به دستگاه اجازه می‌دهد تا فقط هنگام اجرای کارهای سنگین‌تر، از پکیج قوی‌تر استفاده کند. در مورد سیستم نرم‌افزاری، هر دو شرکت از سیستم عامل مخصوص خود به نام «LiteOS» استفاده کرده‌اند. شاید آنر بخواهد با آزمودن سخت‌افزارهای دیگر به دنبال راهی برای کاهش مصرف باتری باشد.

  ساعت کاسیو Pro Trek Smart WSD-F۳۰

کاسیو ماه‌ها پیش در جریان نمایشگاه IFA ۲۰۱۸ ساعت هوشمند Pro Trek Smart WSD-F۳۰ خود را معرفی کرد.کاسیو WSD-F۳۰ یک ساعت هوشمند مستحکم است که از این نظر بسیاری از ویژگی‌های مدل قبلی این سری را به ارث برده است. Pro Trek Smart WSD-F۳۰ از عمر باتری بسیار عالی تا حداکثر ۳۰ روز با یک بار شارژ بهره می‌برد.ساعت هوشمند جدید کاسیو از گواهینامه MIL-STD-۸۱۰ برخوردار است که به شما اجازه استفاده از ساعت تا عمق ۵۰ متری آب را خواهد داد. این مدل از یک صفحه نمایش ۲/ ۱ اینچی OLED با رزولوشن ۳۹۰ در ۳۹۰ پیکسل بهره برده و روی آن یک پنل LCD سیاه‌ و سفید قرار گرفته که اطلاعاتی مانند زمان، فشار اتمسفر، ارتفاع و قطب‌نما را نمایش می‌دهد.

ابعاد قاب بیرونی این ساعت هوشمند ۵/ ۶۰ در ۸/ ۵۳ در ۹/ ۱۴ میلی‌متر و ضخامت ۴/ ۰ میلی‌متری آن چیزی حدود ۹/ ۳ نانومتر کمتر از مدل قبلی است. Pro Trek Smart WSD-F۳۰ از سیستم عامل اندروید Wear OS بهره برده و کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌های اختصاصی در زمینه ردیابی فعالیت، شنا، فیتنس، سوارکاری، گلف، اسکی و ماهیگیری را مورد استفاده قرار دهند. سنسورهای مختلفی نظیر جی‌پی‌اس، فشارسنج، شتاب‌سنج، قطب‌نما و ژیروسکوپ در این مدل به‌کار رفته است.یک مد به نام Multi Timepiece Mods وجود دارد که به پنل ال‌سی‌دی اجازه نمایش زمان را می‌دهد؛ به این ترتیب صفحه نمایش رنگی خاموش شده و در نتیجه مصرف باتری تا حد زیادی کاهش می‌یابد. با این کار عمر باتری تا حداکثر ۳۰ روز میسر شده است. با استفاده عادی، WSD-F۳۰ می‌تواند تا ۵/ ۱ روز با یک بار شارژ باتری دوام خواهد آورد.از جمله امکانات ارتباطی این ساعت هوشمند می‌توان به بلوتوث ۱/ ۴ از نوع LE و وای‌فای اشاره کرد که بسته به نوع اپراتور مخابراتی از قابلیت شارژ بی‌سیم نیز بهره می‌برد.