گرانی _ یلدا

این هفته به مناسبت فرارسیدن طولانی‌ترین شب سال، کاربران در فضای مجازی به موضوع گرانی قیمت برخی از خوراکی‌ها از جمله پسته و بادام پرداختند و با طنز و شوخی، گرانی‌ها را به باد انتقاد گرفتند. کاربری با اشاره به قیمت پسته نوشت: «شب یلدا همش یک دقیقه اضافه ست، ارزش نداره واسه وقت اضافه و تلف شده ۲۰۰هزار تومن پول پسته بدیم.»

  رضا_پهلوی

سخنرانی رضا پهلوی فرزند شاه مخلوع ایران در «اندیشکده انستیتو واشنگتن» که خواستار تغییر رویکرد آمریکا و اروپا در رویارویی با حکومت ایران شده بود، بازتاب گسترد‌ه‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت. کاربران فضای مجازی در واکنش به پیشنهاد او برای ضبط اموال ایران و وابستگان نظام به نفع مخالفان در خارج از کشور، بار دیگر این پرسش را مطرح کردند که او چرا درباره درآمد و شیوه معاش خود توضیحی نمی‌دهد.

  مناظره

انتشار بخش‌هایی از فیلم سخنرانی احمدی‌نژاد در جمع مردم صومعه‌سرا این هفته در فضای مجازی خبرساز شد. او با عباراتی توهین‌آمیز خطاب به رئیس‌جمهور گفت «در مناظره حاضر شوید تا پوز شما را بزنیم.» کاربران نوشتند که حرف‌های احمدی‌نژاد چیزی جز عوام‌فریبی نیست و او بهتر است درباره عملکرد ۸ ساله خود به مردم توضیح دهد.

  اطلس_مال

طی روزهای گذشته اظهارنظر یکی از مقامات شهرداری تهران درباره اطلس مال و کورشدن مسیرهای مترو در خط ۳ موجب شد تا کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره شهرفروشی در دوران قالیباف بنویسند. حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهوردر توییتی پرسید: «اطلس مال خصوصی است؟ مالکان و سهامدارانش چه کسانی هستند؟ اطلس مال خصولتی است؟ به کدام نهاد و موسسه یا تعاونی یا تعاون تعلق دارد؟»