گشت_ارشاد

انتشار فیلمی از برخورد گشت ارشاد با یک دانشجوی دختر در سوهانک این هفته در فضای مجازی دست به دست شد و واکنش‌های زیادی به همراه داشت. رئیس پلیس پایتخت گفت که یکی از وظایف نیروی انتظامی برخورد با کسانی است که امنیت اخلاقی جامعه را به مخاطره می‌اندازند. محمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش مجلس هم در توئیترش نوشت: «نیروی انتظامی با عنوان گشت ارشاد یا هر عنوان دیگری حق برخورد با دانشجویان در حریم دانشگاه را ندارد. »

  شهردار_تهران

در آستانه اجرای قانون جدید منع به‌کارگیری بازنشستگان، شهردار تهران که براساس اعلام اداره حقوقی مجلس مشمول این قانون می‌شود اعلام کرد که استعفایی در کار نیست و تا آخرین روز در شهرداری خواهد ماند. این در حالی است که در شبکه‌های مجازی اسامی جایگزین افشانی بین کاربران دست به دست شده و از محسن هاشمی به‌عنوان قوی ترین گزینه جایگزین نام برده شده است.

  ویلای_اوشان

در هفته‌ای که گذشت تصویری از یک ویلای مجلل ساخته شده در دل کوه، حسابی در فضای مجازی سر و صدا به پا کرد و بسیاری از کاربران خواستار آن شدند که مراجع ذی‌صلاح درباره چگونگی اجازه ساخت این ویلا با کنده کاری در دل کوه و طبیعت توضیح دهند. کاربری در این باره نوشت: «مگه میشه توچال آن هم در دامنه‌ای با چنین شیبی مالکیت خصوصی داشته باشه آن هم با کاربری مسکونی؟»

  کوروش_بزرگ

این هفته به مناسبت روز هفتم آبان که روز کوروش بزرگ نامگذاری شده است، کاربران فضای مجازی مطالبی درباره گرامیداشت این روز نوشتند. در همین حال در شبکه‌های اجتماعی تصویری از محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم در کنار مقبره کوروش منتشر شد که نشان می‌داد وی به استقبال روز کوروش رفته است.