به گزارش «دنیای اقتصاد»، یک امتیاز مهم این محله که می‌تواند خریداران مسکن را به خود متمایل کند، غلبه بافت مسکونی بر کاربری‌های تجاری و اداری است. این محله همچنین به لحاظ دسترسی به بوستان‌های محله‌ای و حتی فرامحله‌ای در موقعیت خوبی قرار دارد، طوری که بیش از ۲۰ بوستان در نقاط مختلف آن پراکنده شده که برخی از آنها در حد یک لکه سبز چند صد مترمربعی با کارکرد محله‌ای و برخی با مساحت چند هزار مترمربعی با کارکرد منطقه‌ای هستند. بزرگ‌ترین بوستان این محله که به نام «گلبرگ» نیز با مساحت ۴۲ هزار مترمربع، کارکرد فرا منطقه‌ای دارد و خانواده‌های ساکن در نقاط مختلف تهران را برای گذران اوقات فراغت میزبانی می‌کند.

«کرمان» از جمله محله‌هایی است که کلیسا هم دارد. کلیسای موسوم به «گریگور لوساووریچ مقدس» در غرب این محله و در مجاورت با محله مجیدیه جنوبی قرار گرفته است. دسترسی به بزرگراه‌های رسالت و امام علی (ع) اگرچه امتیاز این محله محسوب می‌شود، اما با توجه به تشدید آلودگی صوتی و هوا تحت تاثیر همجواری با این بزرگراه‌ها، به نوعی می‌توان از این موضوع به‌عنوان ویژگی منفی محله کرمان هم یاد کرد. مزیت دیگر محله کرمان که شاید حتی ساکنان آن هم از این موضوع بی اطلاع باشند، نبود گسل در پهنه این محله است. پس از زلزله‌های سال گذشته که در تهران احساس شد، موضوع عدم یا وجود گسل در محله‌های مختلف برای برخی از خریداران مسکن اهمیت مضاعف پیدا کرده است. در عین حال وجود بافت ریزدانه ناپایدار و فرسوده در محدوده جنوب و غرب این محله از نقاط ضعف دیگر محله کرمان به شمار می‌آید. کمبود شعب بانک، کتابخانه، ایستگاه مترو و خطوط اتوبوسرانی در کرمان نیز از دیگر چالش‌های سکونت در این محله است. در عین حال این محله از یک امتیاز ویژه برخوردار است و آن میزبانی اولین باغ‌موزه مینیاتوری کشور است که در آن برخی از آثار باستانی در ابعاد مینیاتوری بازنمایی شده است. در گالری این موزه نیز تصاویری از آثار باستانی کشورمان که در فهرست میراث جهانی ثبت شده‌اند به نمایش در آمده است.

قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی نوساز در این محله بین ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۹ میلیون تومان متغیر است که بهای کمتر به املاک واقع در بافت فرسوده و همین‌طور نزدیک به محله‌های فدک و خیابان نظام آباد (مدنی) و بهای بیشتر به املاک محله‌های نوساز، گذرهای پهن و دسترسی‌های مطلوب اختصاص دارد.