والت دیزنی در دسامبر ۱۹۰۱ متولد شد. از همان کودکی علاقه زیادی به نقاشی داشت و برای روزنامه مدرسه خود کاریکاتور می‌کشید. در ۱۹ سالگی اولین شرکت بازرگانی خود را راه‌اندازی کرد که در آن موفق نبود و مجبور شد آن را رها کند و به یک شرکت تبلیغاتی بپیوندد. در سال ۱۹۲۱ اولین کسب‌وکار انیمیشن‌ خود را شروع کرد، اما درآمدی که به دست آورد کافی نبود تا بتواند از ورشکستگی نجات پیدا کند. والت که از این شکست‌ها دلسرد نشده بود، به هالیوود رفت تا رویای ساخت یک مجموعه کارتون موفق را دنبال کند و بعد از شکست‌ها و چالش‌های متعدد، بالاخره شخصیت میکی ماوس را در اواخر دهه ۲۰ خلق کرد. میکی ماوس آنقدر مورد استقبال قرار گرفت که به سکوی پرتابی برای فیلم‌های کارتونی موفق بعدی دیزنی از جمله «سفیدبرفی و هفت کوتوله» تبدیل شد. والت‌ دیزنی یک رویاپرداز بود و حتی بعد از اینکه به موفقیت رسید، دنبال کردن ایده‌های نو و خلق کارتون‌های جدید را متوقف نکرد.

 دیزنی شکست‌های متعددی در مسیر کاری خود متحمل شد. او یک دوره ۱۰ ساله سخت را از زمان شروع اولین کسب‌وکارش تا رسیدن به موفقیت با میکی ماوس پشت سر گذاشت. پشتکار و سرسختی او عامل غلبه بر مشکلات بود. دیزنی امپراتوری خود را بر اساس داستان‌گویی بنا کرد. چیزی که خیلی‌ها نمی‌دانند این است که او از همین داستان‌گویی در جلساتی که با مدیران و اعضای تیم داشت استفاده می‌کرد تا چشم‌انداز شرکتش را نشان دهد.در اواخر دهه ۴۰، ایده ساخت یک شهربازی متفاوت به ذهن دیزنی رسید و دیزنی‌لند در سال ۱۹۵۵ با هدف تبدیل شدن به منبع تفریح و بازی در دنیا، ساخته شد. دیزنی‌لند که یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای آمریکا است، امروز بیش از ۲۰ هزار نیروی کار دارد و سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند. حالا دیزنی‌لند ۶۰ سالگی را رد کرده و می‌تواند درس‌های مهمی در کسب‌وکار به کارآفرینان بدهد.

 اگر به شهربازی‌های دیزنی مراجعه کنید، متوجه می‌شوید که تجربه مشتری با هر محیط مشابه دیگری فرق دارد. افرادی که در دیزنی‌لند کار می‌کنند، لحظاتی خاص و جادویی را برای شما می‌سازند و این رفتار مشتریان را وفادار می‌کند. برند دیزنی هیچ‌گاه نخواسته دچار سکون شود و همواره نوآوری‌هایی برای عرضه داشته است. امروز شما می‌توانید با نصب یک اپلیکیشن موبایل، از صف‌های طولانی برای سوار شدن بازی‌ها در دیزنی‌لند اجتناب کنید. این برند چنین نیازی را در مشتریان کشف کرد و راه حلی برای آن پیدا کرد. دیزنی به کارکنان خودش قدرت و اختیار می‌دهد تا برای جلب رضایت مشتری تصمیم‌گیری‌های لازم را داشته باشند. آنها برای هر گونه پاسخگویی به مشتری در فروشگاه‌ها نیازی به کسب اجازه مدیران خود ندارند.