سفر به صخره‎های «دووِر» و افسانه‏ های «کانتربری»

این ساحل زیبا شهرتش را از صخره‌های عجیب و زیبایی گرفته که از جنس گچ و به رنگ سفید هستند و برای همین «صخره‌های سفید دووِر» (white cliffs of Dover) نام گرفته‌اند. زیبایی این منطقه، هولناک و غریب است؛ صخره‌های عظیم و سفیدی که انگار مثل خود دریا موج‌دار و بی‌قرارند و نشانه این هستند که احتمالا میلیون‌ها سال پیش، بین فرانسه و انگلستان جز آب، سرزمین دیگری بوده و یا این دو کشور به هم پیوسته بوده و بعد از هم جدا شده‌اند. اگر روزی بارانی در این منطقه باشید، جادوی ابر و مه و دریا مسحورتان می‌کند و اگر در روزی آفتابی به دیدار این صخره‌های اعجاب انگیز بروید، شانس این را دارید که حتی سواحل فرانسه را هم ببینید.

دوور با شهر زیبای «کانتربری» (Canterbury) که آن هم جزو استان کنت است، فاصله چندانی ندارد. کانتربری بیش از همه به افسانه‌هایش شهره است؛ «کتاب افسانه‌های کانتربری» که کارگردان معروف سینما، پائولو پازولینی هم فیلمی بر اساس آن ساخته، مجموعه‌ای از داستان‌های قرن ۱۴ میلادی است که به‌عنوان اثری ارزشمند از ادبیات کلاسیک جهان شناخته می‌شود.

کانتربری در کنار رودخانه زیبا و خروشان استوور قرار گرفته و تاریخی دراز دارد. این شهر جزو سکونتگاه‌های انسان در پیش از تاریخ است و برای مدتی در تسلط رومی‌ها بوده و هنوز بخشی از حصاری که رومی‌ها دور شهر کشیده‌اند، باقی است. این شهر کوچک و دلربا، کوچه‌های سنگ فرش و باریکی دارد که پیچ در پیچ و خیال‌انگیز هستند و هر راسته و پیچش پر است از مغازه‌های کوچک محلی و کافه‌های دنج. یکی دیگر از دیدنی‌های این شهر کوچک، کلیسای جامع کانتربری است که یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین کلیساهای انگلستان است و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و یک بنای زیبا و ویژه است که هم باشکوه و باعظمت، هم پر ظرافت و هنرمندانه خلق شده است و فضای معنوی و روحانی ویژه‌ای دارد.