راهکارهایی برای سفر آسان افراد دارای معلولیت

  از شرکت هواپیمایی خود درخواست کمک کنید

درخواست کمک کردن از شرکت هواپیمایی یکی از راه‌های خوب برای راحت کردن سفر است. چند روز قبل از پرواز یا زمانی که می‌خواهید بلیت را رزرو کنید، می‌توانید این موضوع را مطرح کنید. بیشتر آژانس‌ها فردی را به عنوان راهنمای شما قرار می‌دهند. این فرد از زمان ورود شما به فرودگاه در کنارتان خواهد بود. همچنین می‌توانید از قبل هماهنگ کنید که در زمان فرود هم، چنین فردی به کمک شما بیاید. معمولا این خدمات رایگان هستند ولی نوع این خدمات بستگی به سیاست‌های آژانس و نوع معلولیت شما دارد. برای اینکه به‌طور کامل از خدمات مورد نیاز بهره‌مند شوید، حتما با تمام جزئیات نوع معلولیت را با آژانس در میان بگذارید.

  از قبل با هتل خود برنامه‌ریزی کنید

طبق گفته خانم بلیس، این روزها اکثر هتل‌ها از مهمانان دارای معلولیت با آغوش باز استقبال می‌کنند. البته نکته مهم این است که اطلاعات خود را با جزئیات در اختیارشان قرار دهید؛ برای مثال اندازه‌ در ورودی و درهای دیگر اتاق. چرا که بسیاری از ویلچرها بزرگ هستند و در جابه‌جا شدن و استفاده از خیلی از امکانات هتل، دچار مشکل می‌شوند. همچنین بسیاری از هتل‌ها برای افرادی که مشکلات بینایی دارند، امکاناتی را در نظر گرفته است. برای مثال استفاده از صبحانه بوفه (منو باز) برای این افراد مشکل است. به همین خاطر این امکان وجود دارد که صبحانه از قبل در یخچال درون اتاق قرار داده شود یا با درخواست تلفنی، به اتاق ارسال شود.

  از موزه‌های مناسب دیدن کنید

بسیاری از موزه‌ها برای راحتی افراد دارای معلولیت راه‌های بسیار زیادی در نظر می‌گیرند. برای مثال یکی از موزه‌های نیویورک هرماه تورهایی برای افراد دارای مشکلات بینایی برگزار می‌کند. این تورها رایگان هستند ولی باید از قبل رزرو شوند.  شما می‌توانید با تماس گرفتن با موزه مورد نظرتان، نوع معلولیت خود را مطرح کرده و از امکانات آنها مطلع شوید.

ادامه دارد...