تازه وارد مبارز می‌طلبد

شرکت وان‌پلاس تلاش کرده در این گوشی از شیشه استفاده کند دلیل انتخاب شیشه به خاطر آنتن‌دهی بهتر، انعطاف‌پذیری و حس خوب آن‌، است که باعث شده نسل جدید محصولش را متفاوت از نمونه‌های قبلی ارائه دهد. به هر حال، این تازه وارد با توجه به قیمت پایین می‌توانند رقیب سرسختی برای گوشی‌های موجود در بازار باشد و به عنوان یک گزینه در ذهن خریداران موبایل خودنمایی کند.‌ این مساله فرصتی برای ما شد تا این گوشی جدید را که هنوز به بازار نیامده با یکی از رقبای سر سخت آن یعنی آی‌فون ۱۰ (iPhone X) مقایسه کنیم:

طراحی: از لحاظ طراحی، به نظر می‌رسد وان‌پلاس۶ با الهام از آی‌فون ۱۰ مانند گنجاندن بریدگی یا حذف دگمه عرضه شده است. پشت و جلو گوشی وان‌پلاس۶ همانند آی‌فون ۱۰ از جنس شیشه است، با این تفاوت که فریم محصول چینی آلومینیومی بوده ولی گوشی اپل دارای فریم از جنس فولاد ضد زنگ است. این تشابه نسبی حتی در وزن این دستگاه‌ها وجود دارد به طوری که وزن این گوشی جدید اپل ۱۷۴ گرم بوده و وزن وان‌پلاس۶ با اندکی اختلاف ۱۷۷گرم است.

صفحه نمایش: صفحه نمایش بزرگ‌تر یکی از مهم‌ترین مزیت‌های قابل مقایسه در بررسی وان‌پلاس ۶ و آی‌فون ۱۰ است. زیرا بسیاری از کاربران از موبایل برای مرور وب و تماشای فیلم استفاده می‌کنند. در خصوص صفحه نمایش وان‌پلاس ۶ در مقابل آی‌فون ۱۰، رقابت نزدیک است. هر دو آنها یک صفحه نمایش OLED دارد که کیفیت تصویری بسیار زیبایی را ارائه می‌دهد. وان‌پلاس ۶ در واقع دارای یک صفحه نمایش به‌طور قابل توجهی بزرگ‌تر است، اندازه آن ۲۸/ ۶ اینچ در مقایسه با صفحه نمایش ۸/ ۵ اینچی‌ای فون ۱۰ است. با این حال، نگاه دقیق و با جزئیات به رزولوشن صفحه نمایش نشان می‌دهد، گوشی اپل با رزولوشن ۱۱۲۵ در ۲۴۳۶ پیکسل بالاتر از صفحه نمایش این تازه وارد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ پیکسل است.

قابلیت‌ها: شاید بزرگ‌ترین تفاوت در مقایسه وان‌پلاس ۶ با آی‌فون ۱۰ این است که گوشی اپل از قابلیت FaceID برخوردار بوده درحالی‌که وان‌پلاس ۶ چنین امکاناتی را ندارد و به روش‌های نرم‌افزاری برای تشخیص چهره کاربران اکتفا کرده است. عدم قابلیت پشتیبانی دو سیم‌کارته از سوی آی‌فون ۱۰ باعث شده از آن به‌عنوان ضعف در مقابل سایر گوشی‌ها به حساب آید. به این ترتیب، امکان داشتن دو سیم‌کارت در وان‌پلاس ۶ مزیت نسبت به آی‌فون ۱۰ است. همچنین شرکت وان‌پلاس، جک هدفون را از پرچم‌دار جدیدش حذف نکرده و نسبت به این ارائه این ویژگی به همراه محصولاتش متعهد است.

قدرت پردازش: شاید یکی از بزرگ‌ترین ملاحظات اکثر کاربران در هنگام خرید یک گوشی جدید، این است که آیا تلفن به اندازه کافی برای پردازش و اجرای اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها، نمایش فیلم‌ها و مرور وب قدرتمند است. مقایسه عملکرد وان‌پلاس ۶ با آی‌فون ۱۰ در این خصوص کمی دشوار است، زیرا آی‌فون ۱۰ از سخت‌افزار اختصاصی اپل خود استفاده می‌کند و وان‌پلاس ۶ که دارای تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۴۵ است. با این حال، آخرین تراشه تولید اپل باعث شده پردازش در آی‌فون ۱۰ قویتر از وان‌پلاس ۶ باشد.

دوربین: مقایسه وان‌پلاس ۶ و آی‌فون ۱۰ از نظر دوربین خیلی ساده است و از این حیث و همچنین کیفیت لنز، وان‌پلاس ۶ می‌تواند آی‌فون ۱۰ را از میدان خارج کند. هر دو دوربین این محصول چینی در جلو عقب دستگاه ۱۶ مگاپیکسلی بوده، درحالیکه آی‌فون ۱۰ فقط دارای یک دوربین عقب ۱۲ مگاپیکسلی و یک لنز ۷ مگاپیکسلی در جلو دارد.

باتری: وان‌پلاس ۶ دارای باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت است، درحالی‌که آی‌فون ۱۰ باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت ۲۷۱۶ میلی آمپر ساعت دارد.

قیمت: اگرچه این دو گوشی مشخصات بسیار شبیه به هم دارند، اما قیمت آنها تفاوت قابل‌توجهی باهم دارند. به طوری که قیمت وان‌پلاس ۶ در روز معرفی حدود ۵۲۰ یورو اعلام شده، قیمت آی‌فون ۱۰ نزدیک ۱۰۰۰ دلار بود. به نظر می‌رسد، از لحاظ قیمت، نه‌تنها آی‌فون ۱۰ بلکه سایر رقبای هم رده خود را شکست می‌دهد.