این در حالی است که مناطق شمال شرقی و غربی ایالات متحده در مقایسه با مناطق جنوب و برخی از ایالت‌های غرب میانه، جمعیت پردرآمدتری دارند. به عنوان مثال ماساچوست با میانگین دستمزد ۶۰هزار و ۶۹۰دلار برای کارگران انفرادی در صدر رتبه‌بندی قرار دارد در‌حالی‌که می‌سی‌سی‌پی با ۳۷هزار و ۵۰۰ دلار کمترین میانگین دستمزد را در این کشور دارد. دستمزدهای محلی به طور معمول با هزینه‌های زندگی محلی مرتبط است، به این معنی که بسیاری از ایالت‌هایی که کارگران در آن بیشترین درآمد را دارند، ایالت‌هایی محسوب می‌شوند که زندگی در آنها پر‌هزینه است.  تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، روز دوشنبه وارد هانوی ویتنام شد، زیرا غول فناوری ایالات متحده به دنبال افزایش فروش در بازارهای جدید است.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که کوک با کاربران، توسعه‌دهندگان و سازندگان محتوا  در طول این بازدید دوروزه ملاقات خواهد کرد. ارقام منتشرشده در روز دوشنبه توسط(International Data Corporation (IDC نشان می‌دهد که فروش جهانی آیفون در سه ماه اول سال ۲۰۲۴نسبت به سال قبل ۱۰درصد کاهش یافته است. اپل با رقابت شدیدی در بازار گوشی‌های هوشمند پیشرفته که در آن فعالیت می‌کند، به‌ویژه در بازارهای کلیدی مانند چین، مواجه است. در ماه دسامبر، Nikkei گزارش داد که اپل در حال انتقال برخی از منابع کلیدی مهندسی iPad خود به ویتنام است. طبق گزارش‌ها، این کشور اکنون در توسعه و تولید مک‌بوک، آی‌پد و اپل‌واچ شرکت دارد.

بلومبرگ هفته گذشته گزارش داد که اپل اکنون از هر هفت آیفون، یکی را در هند تولید می‌کند. اپل مونتاژ آخرین سری آیفون‌های خود را در سال ۲۰۲۲ در هند آغاز کرد. این کار با سری آیفون ۱۴ آغاز شد. هند همچنین یک بازار مصرف‌کننده بزرگ برای اپل است. سفر کوک به ویتنام پس از آن صورت گرفت که ۶۱ گروه محیط‌زیست و حقوق‌بشری از اپل خواستند با بازداشت فعالان اقلیمی در این کشور مخالفت کند.