در حال‌حاضر بازار سهام حالت ثابتی به خود گرفته و قیمت سهم‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها تقریبا باثبات است و شاید منتظر یک جرقه برای حرکت به سمت رشد باشد. در این بین ریسک بودجه ‌خیلی خطرناک است و نکته‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای که در استعفای آقای عشقی نیز وجود داشت این بود که ایشان درخواست‌هایی برای گنجانده‌شدن در بودجه‌داشت که گنجانده نشد. حال باید دید مخالفت با استعفای ریاست سازمان بورس به این دلیل بوده که قول‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی برای گنجانده‌شدن موارد بازار سهام در بودجه ‌دادند یا گفتند؛ «بمان ما کمکت می‌کنیم.»

خبر استعفای مجید عشقی به‌صورت جدی و به‌تبع آن جانشینی آقای رضوانی‌‌‌‌‌‌‌‌‌فر یکشنبه شب اعلام شد. در اینجا سازمان را مقصر می‌دانم که همان شب موضوع را شفاف اعلام نکرد و روابط‌عمومی صبح روز بعد از بررسی موضوع در شورای‌عالی بورس خبر داد و در نهایت تکذیبیه این خبر بعد از ساعت معاملاتی اعلام شد که این اتفاق خوبی بود؛ چراکه باعث شد حداقل تکذیب موضوع خیلی در روند معاملاتی تاثیر نداشته باشد. در کل هرقدر دلایل این موضوع شفاف‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر شود بهتر است. مطرح‌شدن عدم‌موافقت با استعفای ریاست سازمان بورس برای اهالی بازار علامت سوال ایجاد کرده و باید دید شرایط چطور بوده که این اتفاقات افتاده است. تا لایحه بودجه ‌به مجلس نرود حدس و گمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌های زیادی مطرح خواهد شد.

اگر واقعا مساله در حوزه بودجه‌ حل و خیال بازار از این موضوع راحت شود؛ در سایر مسائل ریسک‌ها قابل‌تحمل است، البته نرخ بهره همچنان بالاست و این یعنی یک بازار موازی داریم که نرخ سود سالانه ۲۷‌درصدی دارد و بازار سهام با شرایط فعلی طبیعتا نمی‌تواند پابه‌‌‌‌‌‌‌‌‌پای بازار رقیب پیش‌برود، در کنار این موضوع همچنان بانک‌مرکزی نرخ ارزش شرکت‌ها را در سامانه نیما سرکوب می‌کند و اختلاف حدود ۲۰‌درصدی با نرخ واقعی وجود دارد. به‌طور کلی موضوع این است که بازار سهام برای رشد پایدار نیازمند رفع ابهامات است و در غیر‌این‌صورت وضعیت موجود ادامه‌دار است و در میان‌مدت بازار به سمت منفی‌شدن خواهد رفت.