طی این مدت گرچه گروه‌های مختلف به‌سختی امکان دسترسی به فضای‌مجازی را داشتند اما هرگاه که در این فضا حاضر می‌شدند از مطالبات بورسی خود سخن به‌میان می‌آوردند. سرخپوشی یک‌پارچه نماگرهای بورسی در نخستین هفته آبان‌ماه درمیان فعالان این بازار به سوژه‌ای غم‌انگیز تبدیل شده بود. اکثر این کاربران سقوط شاخص‌کل بورس به کانال ۲/ ۱‌میلیون واحدی را تراژدی خواندند و از ناامیدی‌های خود نسبت به بازارمذکور گفتند. در لابه‌لای ابراز نگرانی سهامداران چند نکته مهم به‌چشم می‌خورد. کاربران زیادی معتقد بودند: «در طول بیش از ۷ماه گذشته سیاستگذار اقتصادی راهکار قابل‌قبولی برای گشودن گره‌‌‌‌‌‌‌ای از پای اقتصاد ارائه نداده، چه برسد به برداشتن قدمی رو به‌جلو در جهت مطالبات سرمایه‌گذاران.»

 طی روزهای گذشته سهامداران ضمن تاکید بر این موضوع که دلیلی برای ماندن در بورس ندارند، نسبت به سیاست‌های غیر‌شفاف دولت ابراز نگرانی کردند و اصرار سیاستگذار بر استراتژی‌‌‌‌‌‌‌های مبهم در اکثر بخش‌های اقتصادی و غیر‌اقتصادی را تهدید بزرگ سرمایه‌های خود نامیدند. روز گذشته اتفاق دیگری نیز در بازارسهام رخ داد. سازمان بورس اعلام کرد: «در بسته ۱۰بندی حمایت فوری از بازار سرمایه مصوباتی از جمله همکاری مشترک بانک‌مرکزی و وزارت اقتصاد جهت مدیریت نرخ سود تا بیمه‌شدن اصل و سود سهام مردم در یک سال‌آینده و واریز شدن منابع جهت حمایت از سهام شرکت‌های تولیدی بزرگ کشور دیده می‌شود. این مبحث واکنش‌های مختلفی را درمیان کاربران و سهامداران بورسی به‌دنبال داشت. برخی از آنها می‌گفتند ۱۰بند اعلام‌شده صرفا کلی‌‌‌‌‌‌‌گویی است و حتی این موارد هم نمی‌تواند اعتماد رفته از بازار را برگرداند. یکی از بندهای مورد اعتراض سهامداران مربوط می‌شد به این مبحث «همکاری مشترک بانک‌مرکزی و وزارت اقتصاد جهت مدیریت نرخ سود».

به گفته آنها اظهارات یک بام و دوهوای مسوولان نسبت به نرخ سود طی یک سال‌گذشته بارها مسیر حرکت بازارسهام را تغییر داده است. به‌عنوان مثال وزیر اقتصاد چندماه قبل نسبت به عدم‌تغییر نرخ سود بانکی تاکید کرده بود، با این حال در مهرماه این مساله مجددا بالا گرفت و بخش بزرگی از سهامداران ترجیح دادند پول خود را از بازارخارج و وارد بانک کنند. واقعیت امر آن است که سهامداران از وعده‌وعید مسوولان به‌تنگ آمده‌اند، حتی روز گذشته برخی با کنایه و نیشخند نسبت به مصوبه ۱۰‌بندی مزبور به مصوبه ۱۰بندی سال‌قبل اشاره کردند و گفتند مگر دستورالعمل‌های قبلی به مرحله اجرایی رسیده که بازهم مسوولان مربوطه دور هم جمع شده‌اند و دستورات جدید صادر می‌کنند؟

اکثر کارشناسان بازارسهام نیز در این زمینه با سرمایه‌گذاران موافق بودند و از مصوبات مذکور تحت‌عنوان مسکن‌های مقطعی و حتی «کار راه‌ننداز» یاد کردند. آنها می‌گفتند هرگاه بازارسهام با تنش مواجه می‌شود، سیاستگذار برای اینکه نشان دهد به فکر بازار است دست به اقداماتی می‌زند که خودش هم اذعان دارد از پس انجام‌ آن بر‌نمی‌آید. علاوه بر این وقتی سیاستگذار بدون درنظرگرفتن نظرات کارشناسی تحلیلگران دست به چنین اقداماتی می‌زند، سرمایه‌گذار مجددا دچار ابهام و تردید می‌شود و به این‌صورت بهایی به اقدامات مربوطه نمی‌دهد، اما این همه ماجرا نیست. اهالی بازارسهام از عدم‌عرضه دو خودرو تارا و ۲۰۷ که در اواسط هفته قبل حواشی زیادی را به‌وجود آورده بود، شاکی هستند.

برخی به این نکته اشاره کردند که ‌‌‌‌‌‌‌با شکست انحصار قیمت‌گذاری و ورود آن به بورس‌‌‌‌‌‌‌کالای ایران، اقتصادایران با پدیده نادر «شفاف‌سازی» آشنا می‌شود، اما همان‌طور که دیدیم عملکرد صنعت خودرو همچنان برای معامله‌گران و سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران غیر‌شفاف و پر از ابهام است. تالار نقره‌ای همچنان با مشکلات عدیده‌ای در این زمینه دست‌وپنجه نرم می‌کند و سهامداران با گلایه از این موضوع که رفتار فعلی برخی خودروسازان منجر به دلالی بیشتر می‌شود از وضعیت نامطلوب این بخش می‌گویند. در روزهای اخیر نشانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی از رغبت سرمایه‌گذاران برای واردکردن پول خود به بورس دیده نشده و کارشناسان این بازار به کرات در مورد این مساله هشدار داده‌اند.