در همین رابطه مهدی رباطی، مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «این مدل اطلاع‌رسانی واقعا گنگ است. خیلی روشن و واضح آیا بانک‌ها تعطیل هستند یا خیر؟ اگر بانک تعطیل نیست هیچ فعالیت اقتصادی مانند بازار تهران و بورس و اداره خصوصی و نیمه‌خصوصی تعطیل نیست و این تعطیلی ادارات بیشتر صرفه‌جویی اقتصادی ناشی از تعطیلی ادارات دولتی است تا کنترل کرونا.»

اما در چنین فضایی و در توییتر بورسی‌ها، افزایش شاخص بورس خیلی توجه کاربران را به خود جلب نکرد و همه نگاه‌ها یا به مشکلات بی‌آبی در خوزستان بود یا به ماجرای تعطیلی تهران و کرج و به همین علت آن‌طور که باید و شاید درباره بورس و افزایش شاخص در فضای توییتر صحبت نشد. از طرفی در اینستاگرام هم وضعیت به همین شکل بود و بیشترین هشتگ‌های مورد استفاده در این شبکه‌اجتماعی در رابطه با آب و خوزستان بود.

در توییتر هم هشتگ‌های خوزستان و ایران بیشترین تعداد مشارکت را تا ساعت ۱۶ دیروز داشتند و هشتگ‌های بورس و بازار سرمایه تعداد استفاده از آنها به ۱۵۰ نفر هم نمی‌رسید. اما همان‌طور که توضیح دادیم، فضای انتقاد از تعطیلی و نحوه تعطیلی بحث غالب در شبکه ‌اجتماعی توییتر بود.

پیمان مولوی از فعالان اقتصادی هم جزو افرادی بود که به تعطیلی چند روزه در تهران و کرج اشاره کرد و نسبت به آن، اینطور واکنش نشان داد و نوشت: «وقتی مملکت را تعطیل می‌کنید، مغازه‌دار و کشاورز و تاجر و تولید کننده و خدماتی و… بانک مرکزی ندارند، پول چاپ کنند و کسری دخل خود را جبران کنند! باید کار کنند، حقوق بدهند، قسط بدهند.»

یکی دیگر از انتقادهایی که به تعطیلی‌های چند روز آینده می‌شد، درباره این مساله بود که مسوولان باید با اقدامات ریشه‌ای که خرید واکسن و انجام واکسیناسیون سریع تمام گروه‌های سنی است، کرونا را مهار کنند اما در نهایت شهر را تعطیل می‌کنند.

پیام الیاس کردی، فعال حوزه بورس از دیگر افرادی بود که نسبت به این مساله واکنش نشان داد و در صفحه خود نوشت: «کشور کلا تعطیل است. نیازی نبود این ۶ روز را تعطیل ‌کنید زیرا به همه کشور آسیب چند هزار میلیارد تومانی می‌زند، اما مشکل اصلی که واکسیناسیون سراسری و فوری است را انجام نمی‌دهید! با همین فرمون هم دوباره یه پیک ۶ و ۷ و… داریم.» فضای توییتر فارسی، هرچه به بعدازظهر نزدیک‌تر می‌شد، انتقادها هم نسبت به تعطیلی و همچنین نحوه اطلاع‌رسانی و تصمیم‌گیری در خصوص آن بیشتر می‌شد.

بخش زیادی از انتقادها نسبت به فضای اقتصادی و معیشت مردم بود که به اعتقاد افرادی که این انتقادها را مطرح می‌کردند، تعطیلی‌ها تاثیری در مهار کرونا ندارد و تنها به کسب و کار افراد ضربه وارد می‌کند.

در همین رابطه مهرشاد احمدیان، مشاور سرمایه‌گذاری در صفحه توییتر خود نوشت: «چگونه به هر بهانه تهران را تعطیل می‌کنید. وقتى نیمى از شهروندانش به لطف تورم افسار‌گسیخته و شرایط بد اقتصادى فقط براى نان شب، صبح تا شب تلاش می‌کنند! در این مدل از زندگى اگر پدر یا مادرى امروز کار نکند، شب با دستان خالى به خانه بر می‌گردد.»