• 7840...0919: ‌چرا سهام جایزه شستا را از پارسال تا الان نمی‌دهند؟ مثل اینکه به بعضی‌ها دادند و به بقیه ندادند! لطفا پیگیری کنید.
  • 7360...0912: در این یک سال درآمد اکثر شرکت‌ها به خاطر افزایش قیمت‌ها حداقل دو برابر شده اما متاسفانه کارکنان آنها به سختی زندگی می‌کنند. سر سهامداران را هم با درصد ناچیزی سود که قرار است 6 ماه دیگر بدهند گرم می‌کنند (بماند که وقتی نماد باز می‌شود همان روز‌های اول قیمت سهم به اندازه چند برابر سود افت می‌کند.) واقعا درآمد شرکت‌ها کجا می‌رود؟
  • 0943...0915: همیشه قدرت زیاد دلالان بازارهای موازی مانند دلار، مسکن، خودرو، سکه و …، عدم اخذ مالیات از این درآمدها و درگیر شدن سران و تصمیم‌گیران اقتصادی در این عرصه، دلیل اصلی عدم اقبال به بازار سرمایه و خروج پول از این بازار بوده. تا وقتی این دلایل رفع نشود پول برای سرمایه‌گذاری وارد بورس نخواهد شد. بازار مسکن و طلا و دلار چندین برابر شد و کسی حرف از حباب قیمت نزد و حتی الان هم هر کس در این موارد سرمایه‌گذاری کرده نگران افت قیمت نیست و مطمئن از رشد قیمت‌هاست. پس بهترین راه برگشت اعتماد و در نتیجه برگشت پول و سرمایه به بازار و رشد بورس، عدم جذابیت بازارهای موازی، اخذ مالیات سنگین و … است. حالا این سوال مطرح است که این دلایل را با حداقل سواد اقتصادی می‌توان دانست پس چرا تصمیم‌گیران اقتصادی اقدامی برای رفع این موانع انجام نمی‌دهند؟
  • 6317...0919: به نظر می‌رسد شاخص‌سازها دوباره بازار را مثبت کردند. در این مقطع به نظر شما بهتر است سراغ سهام بزرگ برویم یا سهم‌های کوچک. این موضوع بسیار مهمی است در غیر این صورت ممکن است اتفاقاتی که سال گذشته برای سهامداران رخ داد باز هم بیفتد.
  • 1570...0912: لطفا در مورد صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیشتر توضیح دهید. آیا ریسک سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها پایین است یا مثلا اگر همه بازار بریزد قیمت سهام این صندوق‌ها نیز کاهش می‌یابد؟
  • 4854...0916: بر چه اساسی گفته می‌شود بازار سرمایه به تعادل رسیده در حالی که برجام به سرانجام نرسیده و تیم اقتصادی دولت جدید روی کار نیامده‌. شاید وضعیت رکودی بازارهای موازی باعث شده شرایط بورس نسبت به بازارهای رقیب بهتر باشد اما هیچ منطقی وجود ندارد که اصلاح قیمت سهام را پایان بدانند.