همان طور که می‌دانیم، گروه‌بندی الف و ب بر اساس درجه اهمیت اطلاعیه‌ها مطابق مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار و به‌صورت مصداقی تدوین شده و هر اطلاعیه بنا به اینکه در کدام طبقه اهمیت قرار دارد، شرایط و قوانین خاص خود را در ارتباط با نحوه بسته‌شدن و بازگشایی نمادها دارد. در یکی از اطلاعیه‌های گروه الف، شرکت تهیه و تولید خاک‌نسوز استقلال آباده از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰درصد در نرخ فروش محصولات خود خبر داد. گفته شده، با توجه به افزایش مجدد حقوق و دستمزد و همچنین افزایش نرخ پیمانکاران، هیات‌مدیره تصمیم به افزایش نرخ خاک کرد.    

طبق این اطلاعیه قیمت قبلی این محصولات به‌صورت متوسط ۹۸ هزار تومان بوده که با این مصوبه به ۶/ ۱۲۱ هزار تومان افزایش یافته است. «کباده» در سال مالی قبل درآمدی در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از محل فروش این محصولات به‌دست آورده بود؛ رقمی‌که به میزان ۹۸ درصد از کل درآمد این شرکت را به‌خود اختصاص می‌داد. اطلاعیه گروه الف بعدی از سوی شرکت ماشین‌سازی اراک «فاراک» منتشر شده است. شرکت یادشده در این اطلاعیه خبر داده که در یک مناقصه با موضوع «خرید تاورهای PDH مجتمع پتروشمی مهر پترو کیمیا» برنده شده است.  مبلغ سفارش ۲/ ۱۳ میلیون یورو (‌معادل ۳۶۸ میلیارد تومان) بوده که با نرخ هر یورو ۸/ ۲۷ هزار تومان (‌نرخ فروش یورو در تاریخ روز کاری قبل در سامانه سنا‌) به ریال تبدیل شده است. عنوان شده که مدت زمان اجرای سفارش خرید تاورها ۱۶ ماه از زمان شروع قرارداد خواهد بود.  در میان اطلاعیه‌های گروه ب یکی مربوط به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران زاگرس چهارمحال و بختیاری است که از فک رهن سند مالکیت خود خبر داده است. طبق این اطلاعیه دارایی مذکور شامل پروژه تجاری، مسکونی و خدماتی زاگرس واقع در شهرکرد، گودال‌چشمه متعلق به شرکت یادشده بوده که برای بعد از تسویه‌حساب تسهیلات بانک مالی صورت گرفته است.  شرکت سایپا‌دیزل هم یکی دیگر از شرکت‌هایی است که اطلاعیه گروه الف منتشر کرده بود. در این اطلاعیه اعلام‌شده است: «‌احتراما با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت توسط ناشران شرکت‌های فرابورسی به استحضار می‌رساند پیرو شفاف‌سازی انجام شده طی نامه مورخ ۳۰/ ۱۰/ ۱۳۹۸ درخصوص یارانه صرفه‌جویی مصرف سوخت و همچنین یارانه اسقاط خودروهای فرسوده، با توجه به پیگیری‌های صورت‌پذیرفته و کاربرگ صادره توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به تعداد ۱۰۵۲ دستگاه یارانه صرفه‌جویی اسقاط خودروهای فرسوده جمعا به مبلغ ۳میلیون دلار که پس از کسر هزینه‌های کارمزد و سایر هزینه‌های مرتبط به موضوع یارانه در پایان سال مبلغ ۵/ ۶۱میلیارد تومان به‌عنوان درآمد غیرعملیاتی در دفاتر ثبت شده است.» شرکت غلتک‌سازان سپاهان هم در اطلاعیه‌ای از خرید سه فقره زمین به همراه سوله خبر داده است. طبق این اطلاعیه «در راستای اجرای طرح‌های افزایش ظرفیت تولید و با توجه به گسترش فعالیت‌های شرکت و نیاز به فضای مناسب برای انبار مواد‌اولیه مورد‌نیاز سه قطعه زمین به مساحت تقریبی ۱۷.۲۰۰متر‌مربع به‌همراه ۴۰۰۰ متر‌مربع سوله وانشعابات آب و برق و گاز به ارزش ۶/ ۲۴میلیارد تومان خریداری شده است.  یکی دیگر از اطلاعیه‌ها مربوط به شرکت تاید‌واتر خاورمیانه است که از عدم حصول نتیجه در برگزاری یک مزایده خبر داد. این مزایده به منظور فروش ۴فروند شناور در تاریخ ۲۵ اسفند سال گذشته برگزار شده بود.‌ در نهایت به‌دلیل عدم وجود شرکت‌کننده در مزایده، ۴ فروند شناور تحت مالکیت به فروش نرسیده است. شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی هم در یک اطلاعیه با همین موضوع، عنوان کرده است: «پیرو اطلاعیه مزایده فروش واحد تجاری در پروژه رولکس افشا شده در تاریخ ۱۶/ ۰۱/ ۱۴۰۰ در سامانه کدال به استحضار می‌رساند مهلت شرکت در مزایده تا تاریخ ۲۴/ ۰۱/ ۱۴۰۰‌ بود و تاریخ بررسی پیشنهادات و اعلام نتایج ۲۵/ ۰۱/ ۱۴۰۰ تعیین شده بود که به‌دلیل اینکه پیشنهادی در مهلت مقرر به این شرکت ارائه نشده، مزایده مذکور نتیجه‌ای‌ نداشته و پروژه فوق به فروش نرفته است.» در مقابل این دو،  شرکت بهساز‌کاشانه تهران در یک اطلاعیه گروه الف از نتایج موفقیت‌آمیز برگزاری مزایده فروش واحدهای

تجاری‌-‌خدماتی خود خبر داده است. خالص ارزش دفتری این دارایی ۴/ ۱ میلیارد تومان عنوان شده و قرار است ۵۰درصد نقدی و ۵۰ درصد دیگر به‌صورت اقساط ۲۷ ماهه پرداخت شود.

شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد هم یکی از شرکت‌هایی است که اطلاعیه گروه ب منتشر کرده بود. در این اطلاعیه به طور مختصر خبر از اخذ پروانه،جواز تأسیس و اجرایی‌سازی فرآیند احداث کارخانه تولید اسید بوریک داده شده است.

طبق قوانین بازار سرمایه اگر سهمی اطلاعات با اهمیت گروه ب منتشر کند، در زمان بازگشایی نماد با محدودیت دامنه نوسان، بازگشایی و معامله خواهد شد.در بازگشایی نماد پس از افشای اطلاعات بااهمیت گروه ب در ابتدا نماد با مکانیزم حراج و در دامنه محدودی که قوانین بازار تعیین کرده بود، کشف قیمت خواهد شد. پس از کشف قیمت در حراج اولیه سهم ممنوع و دوباره با همان دامنه نوسان مرسوم بازگشایی خواهد شد.

یک شرکت بورسی پس از افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، بعد از ارسال طبق ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان، به صورت اتوماتیک به‌صورت زیر متوقف و بازگشایی خواهند شد:

۱- در صورتی که اطلاعات بااهمیت گروه ب تا ۹۰ دقیقه قبل از پایان جلسه معاملاتی ارسال شود، به صورت اتوماتیک نماد به مدت ۶۰ دقیقه متوقف و سپس بازگشایی می‌شود.

۲- در صورتی که اطلاعات بااهمیت گروه ب در ۹۰ دقیقه پایانی جلسه معاملاتی ارسال شود، به صورت اتوماتیک نماد متوقف و در جلسه معاملاتی بعد بازگشایی خواهد شد.

۳- در صورتی که اطلاعات با اهمیت گروه ب در ساعت خارج از بازار منتشر شود، نماد معاملاتی در ۹۰ دقیقه ابتدایی جلسه معاملاتی بعد بازگشایی می‌شود.