امیرحسین سعید گفت: برنامه جامعی در شرکت تدوین شده تا از تمام پتانسیل موجود استفاده شود و بتوانیم در سال آتی با استفاده حداکثری روزهای کاری سایت را از ۱۰۰ روز که در سنوات گذشته بوده  به ۲۵۰ روز افزایش دهیم.

وی، درخصوص واگذاری قرارداد از طریق کمیسیون معاملات، تصریح کرد: در راستای جلوگیری از تضییع حقوق مجریان واجد صلاحیت مقرر شده که تمام نمایشگاه‌های سایت کرمان از طریق مزایده واگذار شود که این مورد علاوه بر تایید سازمان صنعت معدن و تجارت، رضایتمندی مجریان و افزایش درآمد شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی نمایشگاهی جنوب‌شرق، افزود: این شرکت برای ارتقای سطح کیفی برگزاری نمایشگاه‌ها در این سایت و بهره‌گیری از مجریان متخصص، مجرب و کاربلد با اولویت بومی ‌را با هدف انحصارزدایی و استفاده از ایده‌های جدید و مبتکرانه با تکیه بر تامین منافع شرکت در دستورکار قرار داده است. وی عنوان کرد: صنعت نمایشگاهی نیازمند بازنگری در روندها و تدوین قوانین جامع و جدید با رویکرد حمایت از سرمایه‌گذار است، چرا که ورود سرمایه‌گذاران جدید موجب رونق این صنعت خواهد شد. باید بتوانیم با تدوین برنامه‌ای جامع و راهبردی برای رفع موانع رشد این صنعت بکوشیم تا صنعت نمایشگاهی به صنعتی با درآمد پایدار تبدیل و در زمان‌های بحران همچون شیوع کرونا کمتر دچار آسیب شود.

سعید، در خصوص حق مالکیت معنوی برگزارکنندگان گفت: این حق متعلق به سایت و استان محل برگزاری است و مالکیت معنوی برگزارکنندگان و مجریان نمایشگاهی منحصر به لوگو و نام شرکت آنها می‌شود. به صراحت اعلام می‌کنم شرکت نمایشگاهی بین‌المللی جنوب‌شرق هیچ‌گونه تعهدی در خصوص واگذاری نمایشگاه‌های تخصصی به هیچ یک از مجریان و برگزارکنندگان به صورت انحصاری نداشته و این واگذاری‌ها با برگزاری مزایده خواهد بود؛ چرا که ارتقای کیفیت نمایشگاه‌ها از اهداف اصلی این شرکت است.