شرکت بهنوش ایران (غبهنوش) یکی از شرکت‌های بورسی بود که روز گذشته اطلاعیه گروه الف را منتشر کرد. در این اطلاعیه از افزایش نرخ فروش برخی از محصولات تولیدی این شرکت خبر داده شده است. در این اطلاعیه گفته شده است:« با توجه به افزایش نرخ مواد اولیه ، کمیسیون فروش شرکت پس از بررسی عوامل موثر بر افزایش قیمت تمام شده محصولات جهت حفظ روند سود آوری و تامین منافع سهامداران، ضمن بررسی قیمت رقبا تصمیماتی اتخاذ شده است.» طبق جدولی که در پیوست این گزارش منتشر شده است، ۲۳ نوع محصول مشمول افزایش قیمت قرار گرفته که شامل انواع نوشیدنی‌های انرژی‌زا، آب، دوغ، آبمیوه و ... می‌شود. افزایش قیمت هرکدام از این محصولات متفاوت است و دامنه‌ای بین ۱۲ تا ۳۷ درصد را دربر‌ می‌گیرند. در یک طبقه‌بندی می‌توان گفت افزایش قیمت در نظر گرفته شده برای گروه محصول ماءالشعیر به ترتیب انواع طعم ماءالشعیر و دلستر گردشی ۲۸۰cc به میزان ۵۰/ ۱۲درصد، انواع طعم دلستر پت یک لیتری به میزان ۵۷/ ۲۸ درصد و انواع طعم دلستر پت یک و نیم لیتری به میزان ۹۲/ ۲۶ درصد بوده است.    

رقم فروش شرکت بهنوش از این محصولات در سال مالی گذشته یک هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان بوده است. این رقم ۲۷ درصد از کل درآمد این شرکت را به خود اختصاص می‌داده است.

تصمیم برای افزایش سرمایه «وساخت»  

افشای اطلاعات با اهمیت دوم هم مربوط به شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران بود که اطلاعیه آن در گروه ب طبقه‌بندی شده است. این اطلاعیه در خصوص مصوبه هیات مدیره برای تهیه گزارش افزایش سرمایه منتشر شده است. در این آگهی آمده است که «در جلسه مورخ ۱۴/ ۰۱/ ۱۴۰۰ هیات مدیره شرکت موضوع افزایش سرمایه از طریق مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها ( طبقه سرمایه‌گذاری بلندمدت)، اندوخته سرمایه‌ای ، مطالبات حال شده و آورده نقدی موردبحث و بررسی قرار گرفت. پس از بررسی گزارشات مربوط به تجدید ارزیابی که توسط کانون کارشناسان رسمی دادگستری اخذ شده در اسفند ۱۳۹۹ با توجه به تغییر نرخ برخی از سهام‌ متعلق به شرکت و عدم قطعیت مفروضات گزارش تجدید ارزیابی، مقرر شد گزارش توجیهی افزایش سرمایه از روش‌های فوق‌الذکر تهیه و در جلسات آتی هیات مدیره تصمیم‌گیری شود.»