کگل

درآمد ماهانه شرکت صنعتی معدنی گل گهر در اسفندماه امسال ۲ هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان بوده است که نسبت به بهمن‌ماه ۹۹ کاهش ۱۹درصدی داشته است. بیشترین میزان فروش شرکت در اسفندماه مربوط به محصول گندله بوده که یک هزار و ۹۱۷ میلیارد تومان است که ۷۰ درصد درآمد شرکت به‌حساب می‌آید. نرخ فـروش هرکیلو گندله شرکت ۱۲ ماهه هزار و ۶۵۰ تومان بوده که در اسفند عدد ۲ هزار و ۸۰۰ تومان برای هر کیلو در نظر گرفته شده است. تمامی فروش این محصول در داخل کشور به ثبت رسید. اگر درآمد فروش اسفند ۹۹ شرکت را با درآمد فروش اسفند ۹۸ مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که میزان درآمد شرکت ۱۳۳‌درصد افزایش‌یافته است؛ اما اگر بخواهیم مقدار فروش را مقایسه کنیم باید گفت که مقدار فروش اسفند سال ۹۸ بیشتر بوده است. بر اساس داده‌ها میانگین درآمد فروش شرکت در سال ۹۹ چیزی در حدود ۲ هزار و ۴۴۱ میلیارد تومان بوده که فروش این ماه نسبت به میانگین فروش ماهانه ۱۳درصد بیشتر بوده است. بر اساس گزارش عملکرد شرکت، ‌مقدار فروش شرکت در اسفند بیشتر از مقدار تولید ثبت‌شده است. طبق داده‌های آماری شرکت ۸‌درصد از درآمد شرکت از طریق فروش صادراتی و ۹۲‌درصد از درآمد شرکت از طریق فروش داخلی ثبت‌شده است. همچنین مقایسه فروش فصلی در نماد «کگل» نشان می‌دهد که این شرکت در ۳ ماه چهارم مبلغ ۱۰ هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان فروش داشته است. این به آن معنی است که فروش شرکت در زمستان نسبت به پاییز رشد فصلی ۱۹ درصدی را داشته است. شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفندماه ۹۹ درمجموع مبلغ ۲۹ هزار و ۲۹۵ میلیارد فروش داشته است که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال ۹۸ رشد ۱۲۸درصدی داشته است؛ اما برآیند تحلیلی این است که دلیل افزایش درآمد شرکت افزایش مقدار فروش نبوده و دلیل افزایش قیمت محصولات و افزایش قیمت دلار بوده است.

کچاد

شرکت صنعتی و معدنی چادرملو در گزارش عملکرد منتهی به ۳۰ اسفند ۹۹ درآمد ماهانه خود را ۳ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد. درآمد اسفند این شرکت در مقایسه با درآمد بهمن ۹۹ کاهش ۲۵ درصدی داشته است. مقایسه فروش شرکت در اسفندماه ۹۹ با ماه مشابه در سال ۹۸ نشان می‌دهد میزان درآمد شرکت ۳۱۴درصد افزایش‌یافته است. همچنین در مقایسه عملکرد اسفند ۹۹ و اسفند ۹۸ متوجه خواهیم شد که علاوه بر درآمد شرکت مقدار فروش شرکت نیز افزایشی بوده است.

کنسانتره آهن بیشترین میزان درآمد فروش شرکت را در اسفندماه به خود اختصاص داده است. تولید کنسانتره به‌عنوان محصولات ابتدای زنجیره به‌طور متوسط برای هرماه در سال ۹۸ بر ۷۳۰ هزار تن استوار بود. در سال ۹۹ متوسط ۸۷۰ هزار تنی داشته و در اسفند ماه ۸۸۰ هزار تن تولید کرده است. فـروش فولاد اسفند شرکت ۹۲ هزار تن (میانگین ۱۲ ماهه ۹۹ ماهانه ۸۴ هزار)، کنسانتره ۷۳۰ هزار تن (میانگین ماهانه ۵۸۰ هزار) و گندله ۱۵۰ هزار تن (میانگین ماهانه ۱۱۸ هزار) است. نرخ فـروش شمش فولادی شرکت ۱۲ ماهه ۹هزار بوده که در این ماه عدد عالی ۱۱۸هزار ریال برای هر کیلو بوده است. میانگین درآمد فروش شرکت در سال ۹۹ معادل ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ثبت‌شده که درآمد اسفندماه شرکت ۴۰درصد بیشتر از متوسط فروش سال ۹۹ بوده است. مقدار ۲۳درصد از درآمد شرکت از طریق فروش صادراتی و ۷۷درصد از درآمد شرکت از طریق فروش داخلی بوده است. تمامی فروش صادراتی شرکت به محصول فولاد اختصاص یافته است.

شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفندماه ۹۹ درمجموع مبلغ ۲۵ هزار و میلیارد فروش داشته است که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال ۹۸ رشد ۱۶۴درصد داشته است. برآیند این گزارش این است که شرکت هم در مقدار فروش و هم در درآمد فروش در سال ۹۹ عملکرد بهتری نسبت به سال ۹۸ داشته است.

کنور

درآمد ماهانه شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور در اسفندماه امسال ۴۱۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان بوده است که نسبت به بهمن‌ماه ۹۹ افزایش ۵/ ۱۷درصد داشته است. مقایسه فروش شرکت در اسفندماه ۹۹ با ماه مشابه در سال ۹۸ نشان می‌دهد میزان درآمد شرکت ۵/ ۷۳۹درصد افزایش‌یافته است. این در حالی است که میانگین درآمد فروش شرکت در ۱۱ ماه ابتدایی سال ۱۵۲ میلیارد تومان بوده است. درآمد اسفندماه شرکت ۱۳۵درصد بیشتر از متوسط فروش سال ۹۹ بوده است. کنسانتره خشک بیشترین میزان فروش شرکت را در این ماه داشته است. مقدار فـروش گندله این ماه ۲۲ هزار تن و کنسانتره ۱۸۷ هزار تن است که متوسط ۱۱ ماه ابتدایی سال به ترتیب ۳۹ و ۵۴ هزار تن بوده است. متوسط فـروش سال گذشته دو محصول ذکرشده به ترتیب ۳۵ و ۴۹ هزار تن بوده است. شرکت هرماه به‌طور متوسط ۴۲ هزار تن گندله و ۱۰۶ هزار تن کنسانتره تولید می‌کند. تمامی درآمد این ماه شرکت از فروش داخلی بوده است. مقایسه فروش فصلی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور نشان می‌دهد این شرکت در زمستان بسیار خوش درخشید و این فصل را با رشد درآمد ۱۲۵ درصدی نسبت به پاییز و رشد ۳۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به پایان رساند.

شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفندماه ۹۹ درمجموع مبلغ ۲ هزار و ۱۴۳ میلیارد تومان فروش داشته است که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال ۹۸ رشد ۱۸۰درصدی داشته است. این شرکت علاوه بر اینکه در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزایش درآمد داشته است،‌ افزایش میزان فروش نیز به ثبت رسانده است.