در معاملات فرابورس نیزاز ۱۲۶ نماد فعال، ۳۰ نماد (معادل ۲۴ درصد) صف خرید به ارزش ۴۲۲ میلیارد تومان و ۵۰ نماد (معادل ۴۰ درصد) صف فروش ۶۰۳ میلیارد تومانی داشتند. نماد «چخزر» دیروز بیشترین حجم صف خرید و نماد «دی» بیشترین حجم صف فروش را داشت.

در بازار پایه فرابورس از ۱۰۹ نماد فعال، ۵۸ نماد (معادل ۵۳ درصد) صف خرید به ارزش ۳۰۸ میلیارد تومان و ۳۱ نماد (معادل ۲۸ درصد) صف فروش ۱۸۸ میلیارد تومانی تشکیل دادند. «شپلی» بیشترین حجم صف خرید و «فاهواز» بیشترین حجم صف فروش را داشتند. از مجموع کل بورس و فرابورس حدود ۳۷ درصد از نمادها قیمت پایانی مثبت و ۵۹.۱درصد از نمادها با قیمت پایانی منفی معاملات روز چهارشنبه را پایان دادند. در این بین سه نماد بورسی «فارس»، «فولاد» و «فملی» و سه نماد فرابورسی «کگهر»، «میدکو» و «هرمز» بیشترین اثر منفی بر دو شاخص کل بورس و فرابورس را داشتند.

حقیقی‌ها همچنان فروشنده

روز گذشته سهامی به ارزش یک هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان از سبد سهام معامله‌گران خرد بورس تهران به پرتفوی حقوقی‌ها افزوده شد و رقم این جابه‌جایی‌ها در فرابورس به ۲۲۷ میلیارد تومان رسید. در مجموع این میزان خروج نقدینگی خرد از گردونه معاملات سهام از ۲۵ آذرماه تاکنون سابقه نداشت. از ۳۹ صنعت فعال بورسی، ۳۰ گروه با خالص فروش حقیقی‌ها مواجه شدند. در این میان بیشترین خروج سرمایه خرد از زیرمجموعه‌های گروه محصولات شیمیایی به میزان ۲۳۰ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان رقم خورد. پس از آن شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی بودند که شاهد جابه‌جایی سهامی به ارزش ۱۸۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در مسیر حقیقی به حقوقی بودند. گروه فلزات اساسی نیز شرایط مشابهی را تجربه کرد و شاهد ثبت خالص فروش ۱۷۵ میلیارد تومانی حقیقی‌ها در زیرمجموعه‌های خود بود.

در آن‌سوی بازار گروه کاشی و سرامیک همچنان در صدر توجه فعالان خرد بورس تهران قرار دارد و روز چهارشنبه نیز شاهد خالص خرید ۲۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومانی این دسته از بازیگران سهام بود. گروهی که شاید نتوان دلیل بنیادی برای رشد قیمت سهام زیرمجموعه آن آورد اما حرکت خلاف مسیر بازار آن طی ماه‌های گذشته سبب شده تا سرمایه بیشتر جذب کند. گروه لاستیک و پلاستیک نیز در آخرین روز کاری این هفته با جابه‌جایی سهامی به ارزش ۱۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان در مسیر حقوقی به حقیقی همراه شد.