شرکت نفت پارس، شرکت نفت ایرانول و شرکت نفت بهران سه شرکت نفتی هستند که از صدور مجوز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان خبر داده‌اند. شرکت نفت پارس در این اطلاعیه از افزایش قیمت روغن‌های موتوری بنزینی و دیزلی خبر داده است.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع سهامداران محترم شرکت نفت پارس می‌رساند، مجوز شماره ۳۷۰/ ۹۹/ ۴۹۱۹۳ مورخ ۱۷/ ۸/ ۹۹ از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان درخصوص افزایش نرخ محصولات بنزینی و دیزلی به ترتیب ۴۰ و ۵۳ درصد دریافت گردید. توضیحات درخصوص مقدار و مبلغ فروش محصولات مشمول افزایش نرخ به همراه پیش‌بینی اثرات سود و زیانی در ماه‌های آتی به شرح نامه پیوست تقدیم می‌گردد.

شرکت نفت ایرانول نیز در اطلاعیه مشابهی از افزایش محصولات بنزینی و محصولات دیزلی خبر داده است. نفت بهران نیز اطلاعیه‌ای مشابه دو شرکت نام‌برده منتشر کرده و میزان این افزایش و تاثیر آن در صورت‌های مالی را به زمان دیگری موکول کرده است.

اما شرکت‌های نفتی تنها شرکت‌هایی نبودند که به انتشار اطلاعات با اهمیت درخصوص افزایش نرخ دست زده‌اند. شرکت‌های گروه قند نیز در این باره اطلاع‌رسانی کردند.

شرکت شهد (قند خوی) در اطلاعیه‌ای با موضوع افشای اطلاعات از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات خبر داده است.

در شرح این رویداد آمده نرخ فروش ۷۰ درصد محصول، جهت عرضه به صنوف و صنایع با توجه به افزایش هزینه‌های تولید از قبیل کیسه، مواد شیمیایی، قطعات و لوازم مصرفی و... برای هر کیلوگرم ۷۳ هزار ریال درب کارخانه تعیین و به‌شرح ذیل قابل‌اجرا خواهد بود: براساس تبصره ۱ بند ۳ دستور چهارم ابلاغیه مصوبه کارگروه تنظیم بازار، مبلغ ۵ هزار ریال از نرخ فوق به دولت تعلق داشته و نرخ قابل‌ثبت و عمل برای کارخانه‌ها به ازای هر کیلوگرم ۶۸ هزار ریال خواهد بود.

ضمنا شرکت مکلف است حداقل ۳۰ درصد از محصول خود را با همان نرخ ۶۳ هزار ریال جهت مصرف خانوار عرضه دارد. قند تربت حیدریه با نماد قتربت نیز مشابه این آگهی را منتشر کرده است. بر این اساس نرخ شکر سفید از ۶۳۰۰ تومان به ۶۸۰۰ تومان افزایش یافته است. در سال مالی گذشته فروش شکر سفید توانسته ۱۲۴ میلیارد تومان از درآمد‌های این شرکت را ایجاد کند که برابر با ۷۴ درصد از کل درآمد‌های این شرکت بوده است.