کاربری با نام «سینوس به فارسی» در تایید این مطلب نوشت: «اینا ۹ میخرن! بعد میرن یکم صبحونه می‌خورن ۱۰ میان میبینن سود کردن میفروشن! ۱۱ دوباره میگن اینکه پایانیش خوبه باز بخریم. ۱۲ هم بچه زرنگا و بازیگر و حقوقی خالی می‌کنن.» «عکاس ولگرد» هم در تایید این اتفاق نوشت: «صبح ۹ میلیون تو سود بودم، رفتم املت درست کردم اومدم خوردم دیدم ۱۰ میلیون تو ضررم.» کاربری با نام تیفی اما از این اتفاق اظهار تاسف کرد و یادآور شد: «یادمه قبلنا گزارش‌ماهانه که میومد تاثیر خیلی زیادی توی روند سهم داشت؛حتی بعضی وقتا از صف فروش به صف خرید تغییر می‌داد. یا انتشار گزارش‌ها باعث پایان اصلاح شاخص می‌شد... این روزا فکر کنم از همه چی بی‌اهمیت‌تر همین گزارش‌هاست... اسیر شدیم بخدا»

کار کدام درست است؟

«دوتا تحلیلگر خیلی خوب که هردو کانال بالای K۵۰ دارن، یکیشون بعضی از سهام کوچکی که داره رو در کانالش قرار میده و به پشتوانه اعضای کانالش به سهم جهت میده و عملا تکنیکال سهم رو می‌سازه ولی اون یکی سهام کوچکی که داره رو نمیزاره کانال که مسیر طبیعی سهم دچار دستکاری نشه،روش کدوم درسته؟»؛ این سوالی بود که دیروز یکی از کاربران بورسی توییتر در فضای مجازی مطرح کرد و پاسخ‌های جالبی گرفت. «امیرحسین دادبین» یکی از کاربرانی بود که روش تحلیلگر اولی را درست دانست و نوشت: ‌«من از دید اون تحلیلگره نگاه کردم به داستان که روش اول بیشتر به سودشه ‌‎جفتشون می‌تونن هر کاری دوست دارن بکنن.» کاربر دیگری نیز نوشت: «من می‌گم کار اولی غلط نیست، ولی شاید وسطاش گند بزنه. به هر حال کسی که نفر جمع کرده حکم نهنگ و بازیگردان داره.» تعداد کاربرانی که کار تحلیلگر اول را درست می‌دانستند بیشتر بود و کاربر دیگری نوشت: «اگه اولی رو سهام بنیاد دار جهت بده حتما که کارش درسته و نون مدیریتشو میخوره.»

تغییرات جنجالی ساعت معاملات

تغییرات ساعت معاملات و چند تکه شدن آن از گلایه‌های همیشگی کاربران در فضای مجازی است. دیروز نیز بهنام صمدی، فعال بازار سرمایه از این اتفاق انتقاد کرد: «‌چند تکه شدن ساعت معاملات، دخالت علنی ناظر بازار در روند معاملات است.با این کار سیگنال اشتباهی به فعالان بازار داده شد که نتیجه آن را در ارزش مارکت برخی شرکت‌ها به وضوح مشاهده می‌کنیم! رسما توازن بازار را به هم ریختند.» کاربری با نام «فرشته» اما از صمدی پرسید: «با توجه به مشکل جدی هسته معاملات، در کوتاه مدت راهکار بهتری برای کاستن از فشار بر هسته و اختلالات وجود داره؟» که این فعال بازار سرمایه به او اینگونه پاسخ داد: «‌‎تایم کل بازار رو افزایش بدن چرا فقط چند شرکت به خصوص رو می‌برند بعد از ۱۲:۳۰.رسما سیگنال میدن به بازار.» اما کاربر دیگری با نام «میثم» پاسخ صمدی را داد و نوشت ‌‎بهنام جان چاره دیگری نیست.